دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 14:11
وزیر بهداشت:

توسعه و گسترش شبکه‌های بهداشتی باید با جدیت پیگیری شود

وزیر بهداشت در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید با جدیت پیگیری شود، توسعه و گسترش شبکه‌های بهداشتی است.
کد خبر : 20774

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب و قدردانی از تلاش‌های معاونان بهداشت در اجرای برنامه‌های این معاونت، گفت: امیدواریم با تعریف جدیدی که برای پوشش خدمات بهداشت داشته‌ایم، برنامه توسعه گسترش شبکه‌ها با سرعت و دقت لازم به پیش برود.


وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تربیت مراقبان سلامت خطاب به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها گفت: نظارت و سخت گیری بر عملکرد مراقبان سلامت در تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بسیار مهم است.


وی با بیان اینکه معتقدم مغز وزارت بهداشت شبکه‌های بهداشتی است، گفت: اگر در این حوزه خوب برنامه ریزی کنیم در سایر بخش‌ها از جمله دارو و درمان نیز موفق عمل خواهیم کرد.


ارتقای سلامت دهان و دندان یک برنامه ملی است


وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دهان و دندان و ضرورت استفاده بهینه از تجهیزات دندانپزشکی گفت: ارتقای سلامت دهان و دندان که یک برنامه ملی است که نیاز به همکاری‌های موثر معونان بهداشتی دارد.


دکتر هاشمی با توجه به ارائه خدمات بهداشتی در شبکه‌های بهداشتی، گفت: با انجام فشار خون، کنترل چربی و قند خون که در حال حاضر در شبکه‌های بهداشتی در حال انجام است و گسترش این خدمات در حاشیه شهرها باید شاهد حرکت موثری باشیم تا هزینه‌های درمانی و معلولیت‌های مردم کاهش یابد.


وی گفت: ارائه خدمات پیشگیرانه به نوعی کمک به درمان است و از هزینه‌ها پیشگیری می‌کند.


ضرورت نظارت‌ها بر حوزه بهداشت محیط


هاشمی در مورد برنامه‌های حوزه بهداشت محیط نیز با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر حوزه بهداشت محیط گفت: مردم از اینکه مشاهده کنند مسولان به حوزه بهداشت محیط نظارت می‌کنند و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود، امیدوار می‌شوند.


وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به بحث فناوری اطلاعات و پرونده سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت: موضوع فناوری اطلاعات به اندازه طرح تحول سلامت مهم است چرا که با این کار اطلاعات ما از تعداد بیماران، نوع بیماری‌ها، داروها و دیگر اطلاعات مهم در حوزه بهداشت و درمان تکمیل می‌شود و ما با داشتن اطلاعات کامل بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.


وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت مدیریت منابع و اعتبارات حوزه بهداشت در خود این معاونت و نیز صرفه جویی در منابع تاکید کرد و در پایان از زحمات معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای برنامه‌های این معاونت قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته