دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1397 - 15:43
توصیه مشاوران به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد؛

اولویت هفته پایانی؛ مرور و ساماندهی مطالب منابع امتحانی

آزمون کارشناسی ارشد در 132 کدرشته و 177 حوزه امتحانی روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت برگزار می‌شود، مشاوران آموزشی توصیه‌های مفیدی برای روزهای سخت مانده به آزمون به داوطلبان ارائه می‌کنند.
کد خبر : 274261

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، واپسین روزهای منتهی به آزمون کارشناسی ارشد در حال سپری‌شدن است،‌ در این آزمون 735 هزار و 743 نفر در 132 کدرشته امتحانی با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند کرسی‌های آموزشی و پژوهشی آینده دانشگاه‌ها را کسب کنند. این تعداد داوطلب شرکت‌کننده در آزمون نشانگر علاقه جوانان ایران زمین به ادامه تحصیل است و این علاقه فراگیر سبب شده که رقابت کمی دشوار شود و کسب کرسی‌های دانشگاهی برای داوطلبان با مصائب مختلفی روبرو شود.


به نظر می‌رسد در هفته پایانی پیش از این آزمون لازم است، داوطلبان شرکت کننده نکاتی را رعایت کنند تا بتوانند بیشترین بازدهی را از درسی که خوانده‌اند به دست‌ آورند.


به گفته دکتر محمدجوادی‌پور، دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، اساسی‌ترین وجه تمایز دوره کارشنسی ارشد در مقایسه با دوره کارشناسی این است که دانشجویان باید دانش تخصصی و معلومات بیشتر و عمیق‌تری را کسب کنند و مهارت لازم برای ورود به فعالیت‌های پژوهشی را در خود توسعه دهند، به همین دلیل انتخاب دانشجو در این مرحله از حساسیت بالاتری برخوردار است. از این رو باید دانشجویان با توجه به علاقه‌مندی خود در این آزمون‌ شرکت کنند که در آن به ادامه تحصیل در آموزش عالی و تمرکز روی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی انگیزه بالایی دارند.


داوطلبان درس جدیدی در هفته آخر شروع نکنند


این استاد روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران تاکید کرد: هفته آخر متنهی به آزمون فرصتی برای خواندن و یادگیری نیست، یادگیری عمیق همراه با درک و فهم به زمان نیاز دارد و اصولا نمی‌توان با یکبار خواندن به آن دست یافت. در این هفته دانشجویان لازم است مطالب و دروس خوانده شده را مرور نمایند، برخی از مطالب و یا دروس که ضریب بیشتری دارند در اولویت قرار گیرند و زمان بیشتری به آنها اختصاص یابد.


اولویت هفته آخر؛ ساماندهی محتوای مورد مطالعه


جوادی‌پور گفت: زمان درس خواندن در این هفته مانند هفته‌های قبل و یا حتی کمتر باشد تا امکان سازماندهی مطالب فراهم آید. ممکن است این سوال در ذهن دانشجویان شکل گیرد که باید از هر فرصتی برای آمادگی در کنکور استفاده کرد این موضوع درست است، اما آمادگی و یادگیری عمیق تا زمانی که هدف‌گذاری دقیق انجام نگیرد در فرصت کم فراهم نمی‌شود.


وی اضافه کرد: داوطلبان خواندن منسجم و هماهنگ را فراموش نکنند، خواندن با برنامه مشخص در این هفته هم ادامه پیدا کند. البته هرچه به روزهای امتحان نزدیک تر می‌شویم شدت و فشار خواندن باید کاهش یابد.


شب آزمون زودتر از همیشه بخوابید!


این استاد روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران توصیه کرد: در روز آخر دانشجویان به صورت کامل استراحت کنند و با آمادگی روانی بالا و اعتماد به نفس در امتحان شرکت کنند. در شب امتحان زودتر از همه یعنی ساعت نه شب بخوابند و استراحت کامل داشته باشند. دانشجویانی که در چند ماه گذشته زحمت کشیدند و همه دروس و مطالب را مطالعه کرده‌اند، نباید نگران باشند چون شرایط برای همه یکسان است. استفاده از هرگونه داروهای آرام بخش ضرورتی ندارد، مگر اینکه با تجویز پژشک باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته