دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی نشان چهلمین سال انقلاب اسلامی با هدف هویت‌بخشی به فعالیت‌های هنری

نشان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور شجاعی طباطبایی، احسان محمد حسنی، فرزند شهید طالقانی، و عزت‌الله مطهری رونمایی شد.
کد خبر : 278312

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مسعود نجابتی که طراحی این نشان را برعهده داشته، گفت: این نشان را با هدف هویت‌بخشی به فعالیت‌های هنری طراحی شده است.


وی اضافه کرد: با طراحی که انجام شده عمده فعالیت‌ها در زمینه تولید آثار هنری حول این نشان ارائه خواهد شد برای مثال جشنواره هنر مقاومت که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و امسال شاهد برپایی پنجمین دوره آن هستیم، برگزیدگانش را با این نشان معرفی خواهد کرد.


نجابتی ادامه داد: برای اینکه کلیه آثار تولید شده در فضای جشنواره‌ها ذیل نشان چهلمین سال انقلاب قرار گیرد با همکاری حوزه هنری، سایر نهادها و تشکل‌های مردمی تمام کشور نشانی طراحی شد تا به عنوان هویت تمام فعالیت‌ها باشد.


وی درباره سالنی که در آن نشست نشان چهلمین سال انقلاب برگزار شد، گفت: افتتاح این فضا نیز برای برپایی کارگاه‌های هنری و نشست‌های تخصصی است تا هنرمندان جبهه‌های فرهنگی بتوانند بخش‌ها و آثار جشنواره را در آن برپا کنند.


عزت‌الله مطهری که به عزت‌الله شاهی نیز شهرت دارد، در بخش دیگری از این مراسم گفت: اکثر کسانی که صاحب انقلاب بودند به خاطره‌ها پیوسته‌اند و این جوانان هستند که باید راه گذشتگان را ادامه دهند.


وی ادامه داد: امیدوار هستم بر اساس داستان‌هایی که از زندگی ائمه روایت می‌شود راهمان را ادامه دهیم. باید توجه داشت که هیچ یک از پیغمبران در زندگی‌شان به لحاظ ظاهری در حکومت و سرپرستی حکومت‌ها به صورت موفق عمل نکرده‌اند چرا که دشمن اجازه صحبت نمی‌داد برای مثال اگر در واقعه کربلا حضرت زینب (س) افشاگری نمی‌کرد، امروز هدف امام حسین (ع) و پیام عاشورا به ما نمی‌رسید. بنابراین تاکید می‌کنم که اگر بخواهیم انقلاب ادامه پیدا کند جوانان باید روشنگری کنند و مسائل را برای نسل جدید نقل کنند.


عزت‌شاهی ادامه داد: اگر کسانی نباشد قضایا را صادقانه مطرح کنند مسیر انقلاب نیز ادامه پیدا نمی‌کند.


وی به اهالی رسانه توصیه کرد: سعی کنید واقعیت‌ها را بگویید حتی اگر خیلی‌ها خوششان نیاید.


وی در ادامه از سریال‌های تاریخی تلویزیون و فاصله‌گیری آنها از حقیقت‌ها انتقاد کرد و گفت: تولید کنندگان برنامه‌های تلویزیونی کارهای تاریخی را طوری انجام می‌دهند که از خاصیت خود بگذرد امیدوارم مسئولان کمتر حرف بزنند، کمتر دروغ بگویند و بیشتر به راستی روی آورند.


اگر ناکارآمد هستیم کنار بکشیم


رزند آیت‌الله طالقانی نیز با اظهار امیدواری از اینکه مسئولان کمتر به مردم دروغ بگویند، گفت: جوانان ما امروزه در حال دین‌گریز شدن هستند و فکر می‌کنم قبل از انقلاب، ما صادقانه‌تر به دسته‌جات عزاداری‌ها می‌رفتیم و در روضه‌خوانی‌ها شرکت می‌کردیم. امروزه چندان با این موضوع از سوی جوانان روبرو نمی‌شویم و من تمام این بی‌توجهی‌‌ها را ناشی از عملکرد مسئولان می‌دانم.


وی انتقاد کرد: مسئولی که میلیاردها تومان اختلاس می‌کند نامش با نشان ن.و آورده می‌شود در حالی که یک آفتابه‌ دزد و سارق خرده‌پا نامش به طور کامل در رسانه‌ها برده می‌شود چرا آبروی کسی که اختلاس هزار میلیاردی کرده نباید برود ولی نام یک سارق باید مشخص شود؟


وی ادامه داد: اگر فکر می‌کنیم جایی کارآمدی نداریم بهتر است خود را کنار بکشیم. این فکر و نظریه هیچ گاه در دوره انقلاب غالب نبوده است. امروزه بزرگترین مساله ارز است و با محدود کردن ارز نمی‌توان مساله را حل کرد بنابراین مسئولان باید ببینند تمام دنیا چه کار انجام می‌دهند و همان کار را انجام دهند. متاسفانه ما آدم‌های ناکارآمد داریم و آنها اصرار دارند در این منصب باقی بمانند.


احسان محمد حسنی مدیر بنیاد روایت فتح گفت: خوشحالم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نشان ویژه این مناسبت رونمایی می‌کنیم، امیدوارم بحران‌های اقتصادی که بخشی از آن به دلیل ناکارآمدی، دشمنی‌ها و مسائل تلمبار شده گذشته است برطرف شود و چهلمین سال انقلاب به برداشته شدن موانع اقتصادی و فشارهایی که به مردم وارد شده اختصاص یابد.


وی ادامه داد: امیدوار هستم با ایستادگی در برابر دشمنان بزرگترین مشکلات با تدبیر، وحدت و غیرت برطرف شود.


پایان داعش به روایت عکس و کارتن


مسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره پایان یک داعش گفت: بعد از سخنان سردار سلیمانی در مهر ماه 96 کار جشنواره پایان یک داعش آغاز شد و بر همین اساس فراخوانی را منتشر کردیم تا هنرمندان در بخش‌های کارتن، کاریکاتور و پوستر آثار خود را ارائه کنند.


وی ادامه داد: موضوع پایان یک داعش موضوعی مشترک در سه بخش کارتن، کاریکاتور و پوستر بود، اگر چه در بخش کارتن موضوع آزادسازی حلب و موصل نیز دست مایه تولید آثار قرار گرفت. این جشنواره باعث شد تا اتفاقاتی صورت گیرد که در نهایت به حضور 64 کشور دنیا در این رویداد انجامید. آمار نشان دهنده این است که دنیا نسبت به این اتفاق بسیار متاثر است.


وی در ارائه گزارش از آثار رسیده به دبیرخانه بیان کرد: دو هزار و 120 اثر از 870 شرکت کننده به دبیرخانه رسید که شامل هزار و 78 اثر در بخش کارتن، بیش از 400 اثر در بخش کاریکاتور و 635 اثر در بخش پوستر بود.


وی اعلام کرد: این تعداد آثار توسط هیات داوری تشکیل شده از داوران ایرانی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 251 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد که در این میان بیشترین شرکت‌کنندگان شامل ۳۲۹ نفر از ایران، 212 نفر از چین و 45 نفر از ترکیه بود.


دبیر جشنواره پایان یک داعش بیان کرد: روز 6 اردیبهشت ماه نفرات برتر جشنواره با اولویت متناسب بودن اثر با موضوع، خلاقیت و نوآوری در اجرا و همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده مشخص شدند. بنیاد روایت با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری در 24 اردیبهشت ماه که سالروز به رسمیت شناخته شدن صهیونیست در فلسطین است افتتاحیه این جشنواره را برگزار می‌کند و آثار تا 12 خرداد ماه که به عنوان اختتامیه جشنواره در نظر گرفته شده، به نمایش در می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته