دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دعای روز بیست و سوم ماه رمضان/

خدایا امروز ظاهر و باطنمان را پاک‌ کن

در دعای امروز از خدا می‌خواهیم که مرا در این ماه از گناه پاک‌ کند و دل ما را به پرهیزکاری آزمایش کند تا در درگاهش پاکیزه باشیم.
کد خبر : 384575
doa_rooze_bistoseveme_mahe_ramezan(0).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، امروز چهارشنبه هشتم خرداد برابر با بیست و سوم ماه مبارک رمضان است در دعای امروز می‌خوانیم:


«اللّهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین»


«خدایا بشوی مرا در این ماه از گناه و پاکم کن در آن از عیب‌ها و آزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکاری دل‌ها، ای چشم پوش لغزش‌های گناهکاران»


نظافت دو وجه دارد یکی نظافتی ظاهری و دیگری نظافت درونی، در دعای امروز از خدا می‌خواهیم که ما را از گناهانمان شست‌وشو بدهد تا پاک شویم و بدون عیب در جامعه ظاهر شویم؛ زیرا انسان باید افزون بر آراستگی ظاهری از درون هم پیراسته شود تا در درگاه الهی جایگاه داشته باشد.


اگر می‌خواهیم در درگاه حق‌تعالی ارج‌وقربی داشته باشیم باید خودمان را از گناه شست‌وشو بدهیم تا روزه‌هایمان موردقبول درگاه الهی قرار بگیرد.


 هیچ انسانی بدون عیب و ایرادی نیست، برخی عیب‌ها ظاهری هستند و نمایان، اما خیلی از عیب‌ها را نمی‌توان به‌ظاهر دید؛ همچون غیبت، تهمت، ریا، تکبر و حسد. از خدا می‌خواهیم در این روز ما را از عیوب ظاهری و باطنی پاک ‌کن تا پاکیزه در درگاهش حاضر شویم.


انتهای پیام/4090/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته