دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1398 - 17:04

18 نکته آداب معاشرتی در کافی شاپ

شاید برای بسیاری از ما آداب معاشرت امری ساده و ابتدایی باشد اما معاشرت درست میتواند تاثیر چشمگیری در روابطِ ما داشته باشد و باعث پیشرفت ما شود.
کد خبر : 451993
1-2-1-750x450.jpg

افراد به دلایل مختلف راهی کافی شاپ می شوند. شاید یکی از مهم ترین دلایلش وقت گذرانی باشد اما دلایل مهم تری هم برای دورهمی های کافی شاپ وجود دارد. این دور همی ها باید ویژگی های خودش را داشته باشد؛ چه از نظر ارتباط بین افراد و چه از نظر ارتباط بین مشتری و مسئولان کافی شاپ.


1- انعام دادن


اگرچه برخورد مودب با افرادی که در کافی شاپ کار می کنند مهم است اما یکی از راهکارهای مستقیم تشکر از خدمه کافی شاپ، انعام دادن به آنهاست. بنابراین حتما به خدمه به ویژه کسی که برای شما به شکل مستقیم سرویس می دهد، انعام بدهید.


2- رعایت نظافت


نظافت و تمیزی کارمندان از نکته هایی است که باید به آن توجه شود، بنابراین حتما به تمیزی کافی شاپ و کارمندان آن دقت کنید و در صورت نقصان، حتما موضوع را تذکر دهید.


3- منوهای تازه را امتحان کنید


یکی از ویژگی های مهم کافی شاپ ها، منوی آنهاست. هر چه تنوع آن بیشتر و خوراکی ها خوشمزه تر باشد، مشتری ها لذت بیشتری می برند. بنابراین حتما به منو دقت کنید. علاوه بر این که باید غذاهای جدید را امتحان کنید به این مسئله هم دقت داشته باشید که چقدر تشابه بین منوی کافی شاپ و واقعیت خوراکی که به شما ارائه می شود وجود دارد. این موارد را می توانید دوستانه به مسئولان کافی شاپ بگویید.


4- قرارهای دوستانه


یکی از مراکز مهم و با کلاس برای قرارهای دوستانه، قرار آشنایی و ... کافی شاپ است. سعی کنید در نشست دوستانه با دیگران همراه باشید. برای انتخاب خوراکی، تعارف کردن، پیشنهاد دادن، تعارف کردن در زمان سرو غذا یا نوشیدنی و ... را فراموش نکنید.


5- جایی برای کار


کافی شاپ ها مکانی مناسب برای قرارهای کاری هستند، بنابراین می توانید برای گپ زدن بیشتر در محیطی آرام، کافی شاپ را انتخاب کنید.


6- سکوت کنید


درست است که کافی شاپ مکانی برای گپ و گفت و صحبت است اما نباید صدای شما مزاحم دیگران شود، بنابراین سعی کنید در زمان گپ و گفت و معاشرت حتما حواس تان به سروصدا باشد.


7- قرارهای آموزشی


هم اکنون بعضی افراد ترجیح می دهند از فضای کافه برای آموزش استفاده کنند. به همین دلیل همراه شاگرد یا شاگردان شان به این مکان رفته و کلاس های خصوصی یا نیمه خصوصی شان را برگزار می کنند. دردسر برگزاری این کلاس ها بسیار کمتر از برگزاری آنها در آموزشگاه یا منزل دانش آموزان است.


8- گپ های اینترنتی


بعضی افراد برای اینکه بتوانند از طریق اینترنت با دیگران مرتبط شوند، کافی شاپ را انتخاب می کنند. استفاده از اینترنت کافی شاپ یکی از دلایل آن است، اما دلایل دیگری هم وجود دارد که از آن موارد می توان به خلوتی و سکوت کافی شاپ، تنها بودن و تمرکز بیشتر و علاقه به نوشیدن یا خوردن خوراکی حین انجام کار است.


9- پرسیدن اطلاعات یکی از مؤدبانه ترین و بهترین رفتارها است


اگر در منو چیزی را نمی دانید حتماً سؤال کنید. مطمئن باشید بهترین توضیح را به شما می دهند. این مسئله باعث می شود شما هم اطلاعات جامع تری در مورد  مثلا قهوه پیدا کنید. به طور مثال تفاوت قهوه کنیایی و گواتمالایی را نمی دانید. باریستا از اینکه میبیند شما به کارش اهمیت میدهید با دل و جان پاسخگوی شما خواهد بود و ایجاد تداوم در ارتباطتان از او بخواهید که یکی را برایتان انتخاب کنید مطمئن باشید که باریستا بهترین را برایتان انتخاب می کند.


10- هنگام سفارش قهوه با گوشی خود صحبت نکنید


باریستا هم مانند دیگران دوست دارد وقتی قهوه سفارش میدهید تمام حواستان متوجه او باشد. نه پیام بفرستید، نه صحبت کنید و نه در فضای مجازی بچرخید. با این کار قهوه ای دلچسب در حد اقل زمان برایتان تهیه می شود.


11- اگر قهوه سفارشیتان دقیقاً مطابق سفارشتان نیست صبور باشید


اگر به طور مثال یک لاته با شیر سویا، طعم فندق و آرایش خاص سفارش می دهید نباید انتظار داشته باشید که همه مواد و وسایل در آن کافه موجود باشد. اگر دقیقاً همان چیزی را که سفارش میدهید می خواهید و آنها نمی توانند برایتان فراهم کنند مهربان باشید و به عنوان بی توجهی و یا بی احترامی از ناحیه آنها تلقی نکنید. با عصبانیت و دلخوری کاری از پیش نمی رود. در این حال دو راه دارید یا بگذارید با آنچه که موجود دارند چیزی شبیه سفارشتان برایتان درست کنند و یا با احترام و دوستانه آنجا را ترک کنید و به جای دیگری بروید.


12- به باریستا و کارش احترام بگذارید


دورانی که برای درآمد بیشتر به کافه ای می رفتید و به صورت پاره وقت در آنجا مشغول کار می شدید، گذشته است. حال کسی که آن سوی پیشخوان ایستاده و سفارش شما را می پذیرد فردی است که تعلیمات حرفه ای برای کار خود دیده است و انتظار احترام دارد. شاید قهوه ای که او درست می کند بهترین قهوه دنیا نباشد ولی برای انجام آن وقت گذاشته شده است. ذره ای احترام و محبت هم شما را خوشحال و هم باریستا را خشنود میکند. اگر مزه اش را دوست ندارید یکراست سراغ سطل زباله نروید شاید با درخواست کمی شیر از او بتوانید قهوه بهتری بنوشید درحالی که به کسی هم بی احترامی نشده است.


13- مدت زیادی در کافه نمانید


یک کافه محلی نیست که در آن تمام روز نشسته، وقت بگذرانید و یا کار کنید. فرقی نمی کند چند فنجان قهوه مینوشید یا چیز دیگری می خورید ساعتی را که در آنجا میمانید زیاد و یا تمام روز نباشد. اگر مجبورید کار کنید تمام کارتان را در یک کافه انجام ندهید به کافه های دیگر هم سری بزنید. بسیاری از این کافه ها مرکز فعالیت و گفتگوی افراد است. در این شرایط لب تاپ خود را ببندید و در جمع شرکت کنید.


14- دوباره سفارش دهید


اگر نوشیدنی تان تمام شده به مدت طولانی آن را مقابل تان نگذارید. از گارسن بخواهید فنجان یا لیوان را برداشته و در صورت تمایل نوشیدنی جدیدی برای تان بیاورد. اشغال کردن فنجان ها یا ظرف ها رفتار درستی نیست.


15- مراقب خوردن و آشامیدن خود باشید


کسانی که در کافه کار میکنند کارهای دیگری هم جز پاک کردن خرده های کیک شما از روی میز دارند. پس مانند یک فرد مسؤول بخورید و بنوشید و اگر کمی قهوه روی میزتان ریخت خودتان با دستمال کاغذی پاک کنید.


16- بیرون از کافه با تلفن همراهتان صحبت کنید


فرقی نمی کند با یک دوست صحبت می کنید و یا یک تلفن کاریست، صحبت های شما برای دیگران جذاب و شنیدنی نیست. اگر یک روزنامه نگارید و جای دیگری برای مصاحبه جز کافه ندارید سعی کنید بسیار آرام صحبت کنید و بدون سر و صدا مانند یک فرد مسؤول به اصول انسانی پایبند باشید.


17- سیگار را چه کنیم؟


اگر سیگار یا پیپ می کشید، حتما در بخش سیگاری ها بنشینید تا دود باعث آزار دیگران نشود.


18- احترام متقابل


هنگامی که وارد یک کافی شاپ میشوید انتظار ندارید باریستا و یا هیچکس دیگر رفتاری بکند که شما دوست ندارید. اگر رفتاری ببینید که دوست ندارید آنجا را ترک می کنید به جای دیگر می روید. اما اگر رفتار کارکنان کافه مؤدبانه و دوستانه باشد ترغیب میشوید که هر بار به آنجا بروید و بسیاری از ناشناخته های خود را در آن مکان بیابید. یک سلام گرم و یک لبخند شما را مشتری ثابت آنجا می کند سعی کنید در کمترین زمان ممکن، سفارش تان را انتخاب کنید و تا قبل از انتخاب کردن آن، گارسن را سر میز صدا نکنید، همچنین هیچ وقت با صدای بلند خدمه و گارسن را صدا نزنید.


 


گرآوری شده از:


tearink.com


برترین ها


 


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کافه کافی شاپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته