دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1401 - 09:45
کلانتری:

فرهنگ امام حسین(ع) باید در جامعه مهندسی و اجرا شود

رئیس دانشگاه آزاد البرز گفت: باید در همه طراحی‌ها، نظارت و اجرا، فرهنگ امام حسین(ع) را در جامعه مهندسی کنیم.
کد خبر : 671175
کرج

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در دوره آموزشی اختصاصی ارتقای سطح دانش فنی، حقوقی و علمی مجریان ذی‌صلاح سازمان نظام‌مهندسی ساختمان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) همیشه درصدد مهندسی رفتار و اخلاق انسانی بود و حرکت در راستای اصلاح جامعه از اهداف عمده قیام امام حسین(ع) بود. ایشان می‌فرماید: «برای اصلاح دین امت جدم قیام کردم؛ امام حسین(ع) انسان‌محور بود و شأن و منزلت انسان را رعایت می‌کرد؛ بنابراین وظیفه ما، مهندسی فرهنگ این امام است و باید در همه طراحی، نظارت و اجرا، فرهنگ امام حسین را مهندسی کنیم.


وی افزود: پژوهش‌های گوناگون در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود که بسیاری از آنها کاربردی نیستند، حتی برخی پژوهش‌های حوزه صنعت ساختمان؛ بنابراین سازمان نظام‌مهندسی می‌تواند به‌عنوان حلقه رابط بین دانشگاه و صنعت ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کند. موضوع بعدی قدمت قوانین شهرسازی و معماری به‌ویژه قانون شهرداری‌ها بوده که به زمان تأسیس بلدیه برمی‌گردد باید طرح یا لایحه به مجلس ارسال شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: طرح‌های توسعه شهری به‌ویژه طرح‌های جامع و تفصیلی لازم است مهندسی شود، بسیاری از رشته‌های مهندسی کاربردی نیستند و باید تلاش کرد رشته‌های میان‌رشته‌ای و ارتباط با صنعت ساختمان تعریف و کاربری شده تا کارایی لازم را داشته باشند.


کلانتری گفت: سهم کم مهندسان در اداره نهادهای عمومی و تخصصی مانند شورای اسلامی شهر و عدم نقش‌آفرینی مهندسان در فناوری و نوآوری کارآفرینی و شیوه‌های نوین ساختمان‌سازی، فعالیت افراد بدون صلاحیت در ساختمان‌سازی یا استفاده از مهندسان بی‌تجربه، استفاده از مصالح نامرغوب، پایین بودن سطح خوش انضباطی ازجمله معضلات کنونی در جامعه بوده و امید است با تفاهم‌نامه منعقدشده بین سازمان و دانشگاه در حوزه‌های پژوهش، آموزش و دانشجویی بتوانیم در ارتقای فعالیت‌های فنی و مهندسی موفق بشویم.


وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در خدمات مهندسی طراحی و ایجاد شهرهای سبز و سایر موضوعات گام‌های مؤثری برداریم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته