دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 15:09
معاون دانشگاه آزاد اسلامی:

سامانه «کاتب» تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به ارتقای جهانی می‌رسد

سامانه «کاتب» تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به ارتقای جهانی می‌رسد
محمد علی‌اکبری عنوان کرد: سامانه کاتب با قابلیت‌های زیادی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و به اجرا درآمده و تا پایان خرداد امسال به ارتقای جهانی می‌رسد.
کد خبر : 847199

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی‌اکبری در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: دانشگاه باید عملاً در ارتقای صنعت و کشاورزی تأثیرگذار بوده و افزایش بهره‌وری را به دنبال داشته باشد، درغیراینصورت مدرک به تنهایی بی‌ارزش است.

وی اضافه کرد: موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقی نبوده، بلکه حاصل پشتکار و تلاش‌های متوالی همراه با برنامه‌ریزی است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دنیا به سمت شیوه‌های نوین و کاربردی در دانشگاه‌ها رفته و در جهان امروز هوش مصنوعی و الگوهای جدید جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده است.

اکبری یادآور شد: ایجاد واحدهای جدید درسی در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری به نظر می‌رسد؛ چراکه ساختار و ظرفیت‌های موجود کردستان در زمینه‌های مختلف ازجمله باغات، کشاورزی و دامپروری متناسب است.

موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی حاصل تلاش‌های متوالی همراه با برنامه‌ریزی است

وی افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی تعداد یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور دارد؛ بنابراین باید علاوه بر تدریس حضوری از طریق اینترنت، فضای مجازی و سایت رسمی دانشگاه، اختراعات، اکتشافات و اقدامات چشمگیر اطلاع‌رسانی شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با قابلیت منحصر به فردی که دارند می‌توانند فعالیت فرهنگی، هنری صنعتی را در هر جای کشور که بخواهند به منصه ظهور برسانند و این فرصت نباید از دست برود.

اکبری گفت: سامانه کاتب با قابلیت‌های زیادی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و به اجرا درآمده و تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به ارتقای جهانی خواهد رسید، بنابراین این سامانه پشتوانه و بازوی قوی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.(سامانه کاتب در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برقراری عدالت آموزشی بین دانشجویان راه‌اندازی شده است)

وی تشریح کرد: دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست؛ بلکه وظیفه آموزشی دارد و باید تلاش کنیم آموزش به گونه‌ای باشد که منتج به نتایج عملی شود، به تعبیری باید از دانشجو مراقبت والدانه کنیم و نباید او را رها کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته