دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1402 - 11:27

چمیانی: میرزازاده از دهان شیر طلا را درآورد/ کشتی فرنگی ایران می‌تواند قهرمان جهان شود

چمیانی: میرزازاده از دهان شیر طلا را درآورد  کشتی فرنگی ایران می‌تواند قهرمان جهان شود
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: میرزازاده تا آخرین نفس جنگید و مدال طلا را از دهان شیر بیرون کشید.
کد خبر : 869390

محمدعلی چمیانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص عملکرد ملی‌پوشان کشتی فرنگی در دور اول رقابت‌های جهانی صربستان اظهار کرد: با نمایشی که داشتیم بخت زیادی برای تکرار عنوان قهرمان جهانی که در مسابقات تاشکند به دست آوردیم داریم و باید روی یکایک کشتی‌گیران که باقی مانده‌اند حساب ویژه‌ای باز کنیم. ما در سنگین وزن طلای نابی توسط امین میرزاده گرفتیم. او کشتی‌های بسیار درخشانی گرفت و در فینال هم توانست رضا کایالپ را در آخرین ثانیه‌ها شکست دهد تا یکی از بهترین کشتی‌گیران جهان را در سنگین وزن از پیش رو بردارد.

میرزازاده تا آخرین نفس جنگید

وی ادامه داد: کشتی‌گیر ترکیه‌ای از سال ۲۰۱۱ به بعد موفق به کسب عناوین اول تا سوم جهان در تورنمنت‌های مختلف شده و به غیر از یک مرتبه که مغلوب امیرعلی اکبری شده بود در تمامی ادوار مقابل کشتی‌گیران ما پیروز شده بود، ولی این بار میرزاده که پیش از این برابر او باخته بود، تا آخرین نفس جنگید و یک مدال طلای شیرین را از دهان شیر بیرون کشید. امین می‌تواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد و سال آینده در مسابقات المپیک به مدال مدال طلای سنگین وزن باشد. حتماً دیگر رقبا از جمله رضا کایالپ دست روی دست نمی‌گذارند و با قدرت بیشتری به پاریس می‌آیند ولی میرزازاده می‌تواند مدال المپیک را به جمع مدال‌های خود اضافه کند.

مهمدی با کم‌تجربگی طلا نگرفت

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: علیرضا مهمدی بسیار جسورانه و نترس کشتی گرفت. او برای مدال طلای رقابت‌های جهانی به صربستان رفته بود و کشتی‌های بسیار خوبی گرفت. مهمدی در فینال اسیر کم‌تجربگی خود شد وگرنه از لحاظ نفس کم نیاورد و تا آخرین لحظه روی تشک برای مدال طلا جنگید. رفیق حسین اف آذربایجانی قبلاً هم قهرمان جهان شده بود و در المپیک هم به مدال برنز رسیده بود. او چیزی برای برتری نسبت به کشتی‌گیر ما نداشت و تنها به خاطر تجربه و حرفه‌ای‌گری که داشت برنده شد.  

گرایی مقابل حریف ژاپنی غفلت کرد

وی افزود: محمدعلی گرایی در دور اول آدلت تیولیوبایف روسیه‌ای را از پیش رو برداشت و با شایستگی به دور دوم رسید. او در دومین کشتی خود غفلت کرد و دیر تلاش خود را آغاز کرد. شاید تصور نمی‌کرد حریف ژاپنی بتواند از او پنج امتیاز بگیرد. گرایی با وجود آنکه حریف ژاپنی کشتی را بست و دفاع می‌کرد اما پنج امتیاز را جبران و تنها به خاطر آنکه حریف امتیاز درشت گرفته بود نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. گرایی پس از کسب سهمیه در المپیک پاریس می‌تواند بار دیگر در میان مدال آوران ما باشد. پویا دادمرز هم عالی کشتی گرفت و تنها در نیمه‌نهایی با اندک اختلاف به الدانیز عزیزلی آذربایجانی باخت. دادمرز با تمرکز بالا می‌تواند در المپیک پاریس فینالیست شود و مدالی خوشرنگ‌تر از برنز بگیرد.

شانس کسب پنج مدال دیگر داریم

چمیانی خاطرنشان کرد: ما هنوز شانس کسب مدال داریم و ضمن اینکه می‌توانیم امروز مدال برنز بگیریم، باید روی مدال‌های برنز مهدی محسن نژاد و محمدهادی ساروی حساب ویژه‌ای باز کنیم و امیدوار باشیم آن‌ها با شکست حریفان تعداد مدال‌های کشورمان را به عدد ۸ برسانند. همچنین محمدرضا گرایی، ناصر علیزاده و ایمان محمدی به روی تشک می‌روند و هر سه مهره ما این توانایی را دارند تا بتوانند فینالیست شوند و حتی مدال طلا بگیرند. میزان آمادگی ملی‌پوشان فرنگی بسیار بالاست و می‌تواند امتیازات ارزشمندی را توسط پنج کشتی‌گیری که داریم بگیریم تا به مقام قهرمانی رقابت‌های جهانی صربستان برسیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته