دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۹؛

موانع تولید دانش‌بنیان چه شرکت‌هایی را با چالش مواجه می‌کند؟

موانع تولید دانش‌بنیان چه شرکت‌هایی را با چالش مواجه می‌کند؟
اکنون تولیدکنندگان در کشور با مشکلات و موانعی دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله این موانع، بانک‌ها هستند و در ارائه تسهیلات، شرکت‌های تولیدی را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کنند.
کد خبر : 869400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکنون تولیدکنندگان خصوصا فعالان عرصه دانش بنیان در کشور با مشکلات و موانعی دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله این موانع، بانک‌ها هستند که متقاضیان در ارائه تسهیلات، شرکت‌های تولیدی را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کنند. این موانع در اکوسیستم فناوری و نوآوری «موانع تولید» خوانده می شود.
 
معمولاً تمام تولیدکنندگان در دنیا با موانع تولید مواجه شده‌اند و این مشکلات پیش پای آن‌ها قرار گرفته است؛ اما میزان موانع تولید در کشورهای مختلف متفاوت است.

اگر بتوان شرایط را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هموارتر کرد و موانعی که پیش روی آن‌ها قرار دارد را به حداقل ممکن کاهش داد، بدون شک، موانع و چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارند به مرور زمان کمرنگ شده که این امر باعث کاهش موانع تولید در کشور می‌شود.
  
موانع تولید دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان که البته برای سایر تولیدکنندگان نیز بعضاً وجود دارد، عدم حمایت از محصولات داخلی و استفاده از محصول خارجی به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی است.
  
البته نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات تولید بی‌تأثیر نیست زیرا تحریم‌ها و تورم نیز در ایجاد موانع تولید و مشکلات آنها نقشی مستقیم داشته و نباید این موارد را نادیده گرفت. برای حفظ استقلال کشور و رشد اقتصادی، مهم‌ترین موضوع، نقش مردم، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است. قدرت اقتصادی بر پایه حضور مردمی و تعامل اقتصادی ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته