دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۲۳؛

خط تولید در اکوسیستم فناوری به چه معناست؟

خط تولید در اکوسیستم فناوری به چه معناست؟
خط تولید فرآیندی است که در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، محصول و فرآورده خام به مرحله آماده‌سازی می‌رسد و محصول نهایی در این خط تولید و وارد بازار می‌شود.
کد خبر : 869831

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکوسیستم فناوری و نوآوری مفاهیم نویی را برای فعالان عرصه خود ایجاد کرده است. یکی از این مفاهیم در دایره‌المعارف دانش‌بنیانی خط  تولید است. این خط تولید نیز مفاهیم گسترده ای دارد و به دسته بندی های مختلف تقسیم می شود. انواع خط تولید برحسب محدوده محصول، تولید قطعات، جریان و بدون جریان، اتوماتیک و غیر اتوماتیک تقسیم می‌شوند.

از خط تولید برای تولید یک محصول پایانی از فرآورده‌های خام، یا آماده‌سازی و مناسب کردن مواد اولیه برای استفاده شدن در مرحلهٔ بعدی تولید یک محصول نهایی، از آن استفاده می‌شود.

این جریان یا فرآیند از ابتدای تولید تا انتهای آن را شامل می‌شود. هر محصولی که در یک کارخانه تولید می‌شود، باید در یک خط تولید قرار بگیرید و ایستگاه به ایستگاه منتقل شود تا در نهایت تبدیل به یک کالا یا محصول بشود.

خط تولید روشی برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها است. با خط تولید، می‌توان به‌طور هم‌زمان روی یک محصول کارکرد و مواد اولیه می‌توانند به‌طور مستقیم به خط تولید منتقل شوند. این می‌تواند منجر به کاهش زمان تولید و افزایش تعداد محصولاتی شود که می‌توان در هر ساعت تولید کرد.

خط تولید همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت محصولات کمک کند. با خط تولید، کارگران می‌توانند بر روی یک فرآیند تولید متمرکز شوند و محصولات را به‌طور مداوم آزمایش کنند و این کار منجر به کاهش تعداد محصولات معیوب و افزایش رضایت مشتری شود.

برای شروع خط تولیدی جدید نیاز به شناسایی بازار هدف، ایجاد محصول برای بازار هدف، ایجاد یک خط تولید و ایجاد برنامه بازاریابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته