دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۲۸؛

کارآفرین و کارآفرینی به چه معناست؟

کارآفرین و کارآفرینی به چه معناست؟
کارآفرینی (Entrepreneurship) در مفهوم کلی به معنای فرآیند خلق ارزش جدید همراه با تلاش، پشتکار و تعهد و توام با در نظر گرفتن ریسک‌های موجود است.
کد خبر : 871465

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، هنوز کسی نتوانسته به یک تعریف واقعی از مفهوم کارآفرینی دست پیدا کند. اما، اگر تلاش کنیم تعریف جامعی از این مفهوم ارائه دهیم شاید بتوان کارآفرینی را نوعی نوآوری و ابتکار از طریق پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز ایده‌ها برای خلق یک کسب‌وکار و یا ایجاد نوآوری در درون یک کسب‌وکار تعریف کرد.

در این فرآیند، شخص کارآفرین با بهره‌مندی درست و به‌جا از منابع و امکانات و همچنین شناخت بازار و با تکیه بر مفاهیم و المان‌های اقتصادی اقدام به خلق فرصت‌های جدید در بازار شده و عملکرد کسب‌وکار‌های فعال در اقتصاد یک کشور را بهبود می‌بخشد.

کارآفرین شخص حقیقی یا حقوقی است که متعهد بوده و تحول پذیرش ریسک بالا را دارد؛ کارآفرین توانایی تبدیل یک ایده را به واقعیت داشته و فعالیت‌های اقتصادی جزئی از وجود اوست. تبدیل فرصت‌های کسب‌وکار و پتانسیل‌های موجود در بازار به ثروت از ویژگی‌های منحصر بفرد کارآفرین است.

از این رو، لزوم گسترش روحیه کارآفرینی و تکریم کارآفرینان در جوامع بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و جوامعی که به این مقوله اهتمام داشته‌اند، اثر مثبت آن را بر رشد اقتصادی و اجتماعی خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته