دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویداد دانش آموزی؛

ایده‌های نوآورانه برای حل مسائل واقعی زندگی

ایده‌های نوآورانه برای حل مسائل واقعی زندگی
16 آبان ماه رویدادی دانش‌آموزشی با عنوان «ایده‌های نوآورانه برای حل مسائل واقعی زندگی» توسط انجمن ترویج علم کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر : 877059

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانش‌آموزان نسل بعدی تصمیم‌گیران و متخصصین هستند. تشویق آنان به تفکر علمی می‌تواند زمینه ساز خلاقیت و نوآوری شود. آموزش دانش‌آموزان به استفاده از روش‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات جدید در حل مسائل روزمره، تفکر انتقادی، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان را تقویت می‌کند.

با تشویق دانش‌آموزان به توجه به محیط زندگی و حل مسائل از طریق تفکر علمی، می‌توان نسلی خلاق و کارآفرین تربیت کرد که این امر نوید بخش آینده بهتری خواهد بود. نوآوری‌های مردمی به دنبال روش‌های بومی و ساده و مردمی برای رفع چالش‌ها و مشکلات موجود است.

این نوآوری نه تنها از طریق ارائه راه‌حل، بلکه از طریق شکل دادن یک حرکت و تلاش دسته جمعی، اهمیت توجه به مشکلات محلی و حل آن را از طریق راهکارهای علمی یادآور می‌شود، به عبارتی نقش علم در زندگی روزمره را در عمل نشان می‌دهد.

بر همین اساس انجمن ترویج علم در ایران رویدادی را شکل داده است تا دانش‌آموزان بتوانند ایده نوآورانه خود را ارائه کنند. دانش‌آموزان می‌توانند ایده نوآورانه خود را که به حل مسائل روزمره زندگی‌شان کمک می­‌کند را به شیوه‌های مختلف مانند فیلم ۱ دقیقه‌ای، گزارش، پژوهش، طراحی، آزمایش و یا هر روش نوآورانه­‌ای که بتوانند ایده خود را منتقل کنند ثبت کرده و در این رویداد شرکت کنند.

ایده‌های نوآورانه برای حل مسائل واقعی زندگی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته