دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبرداد:

اعزام ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای عمره مفرده پیش از آغاز حج واجب

اعزام ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای عمره مفرده پیش از آغاز حج واجب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص اعزام حجاج، هر آنچه که مربوط به ایران است آماده شده، ولی چون این اتفاق قرار است بعد از چند سال وقفه رخ دهد، باید منتظر آمادگی کشور عربستان نیز باشیم.
کد خبر : 879206

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حیاط دولت در جمع خبرنگاران درخصوص انجام برنامه‌ریزی‌ها برای سفر حج گفت: در حال حاضر همکاران من از بانک مرکزی، وزارت راه و ترابری، شرکت هواپیمایی و سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی حضور دارند و در حال نهایی کردن آخرین تفاهم‌ها با طرف عربستانی هستند.

آغاز عمره مفرده پیش از زمستان

وی افزود: شب گذشته با معاون بانک مرکزی که در آنجا حضور دارد گفتگو کردم که از روند مذاکرات راضی بود. تلاش ما از ابتدا این بوده که تا قبل از زمستان اعزام‌ها را شروع کنیم. هر آنچه که مربوط به ماست آماده شده، ولی چون این اتفاق قرار است بعد از چند سال وقفه رخ بدهد، باید منتظر آمادگی کشور عربستان نیز باشیم.

اعزام ۴۰۰ هزار نفر برای عمره مفرده

اسماعیلی در پایان سخنانش درخصوص اعزام حاجیان ایرانی به مکه و مدینه گفت: امیدواریم بتوانیم تا قبل از مراسم حج واجب امسال، ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را برای عمره مفرده اعزام کنیم.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به هفته کتاب خبر خوبی نیز به کتابداران داد و اظهار کرد: همه کارکنان و فروشندگانِ کتاب فروشی‌ها در سراسر کشور به عنوان خادمان هنر به عضویت صندوق هنر می‌آیند، یعنی هنر کارت برای این عزیزان صادر می‌شود و می‌توانند علاوه‌بر استفاده از امکانات این کارت، از بیمه تکمیلی و شرایط بازنشستگی اعضای صندوق هنر استفاده کنند. این گام بسیار مهمی است.

رشد ۲۴۷ درصدی میزان فروش کتاب نسبت به سال گذشته

وزیر در پایان صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت چاپ و فروش کتاب اعلام کرد: میزان فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۲۴۷ درصد رشد داشته و در این هشت ماه گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ نیز ۵۸ درصد رشد داشته است. در این میان ما ۱۱ درصد نیز رشد انتشار داشتیم، البته افزایش قیمت کتاب بین ۲۰ تا ۳۰ درصد این تفاوت را ایجاد می‌کند، اما نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شد، مثل نمایشگاه کتاب تبریز. به زودی در مازندران نیز جشن خودکفایی کاغذ خواهیم داشت، تا به امروز ۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ ایرانی چاپ شده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته