دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما:

سند تحول بنیادین، مدارس را به محل تربیتی تبدیل می‌کند

سند تحول بنیادین، مدارس را به محل تربیتی تبدیل می‌کند
حجت‌الاسلام سیدوحید معتمدی گفت: موضوع تربیت دانش‌آموزان محور اصلی در سند تحول بنیادین بوده که مدارس را از محیط آموزشی به محل تربیتی تبدیل می‌کند.
کد خبر : 881385

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدوحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما در مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد واحد یاسوج اظهار کرد: موضوع تربیت دانش‌آموزان محور اصلی در سند تحول بنیادین بوده که مدارس را از محیط آموزشی به محل تربیتی تبدیل می‌کند. استفاده از فرهنگ غنی تمدن ایران اسلامی در تعلیم، تربیت و پرورش دانش‌آموزان به‌صورت مهاجم در امور تربیتی و مذهبی از مهم‌ترین وظایف کارکنان مدارس سما است.

وی با بیان اینکه مسئولیت تعلیم و تربیت انسان‌ها کار بسیار سخت و حساسی است و از اعمال ویژه و محبوب خداوند متعال محسوب می‌شود، عنوان کرد: با تأکید بر ضرورت تحقق شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس سما در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره اهتمام به آموزش‌های فنی حرفه‌ای برای اجرای اهداف و راهبرد جدید سازمانی و تأکید رئیس سازمان، شعار هر دانش‌آموز یک مهارت باید بین دانش‌آموزان و مدارس سما نهادینه شود.

اولویت‌های معاونت علوم تربیتی و مهارتی

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی سما نیز گفت: کار تربیتی و آموزشی در معاونت علوم تربیتی و مهارتی از اولویت‌های این حوزه است. معاونت علوم تربیتی و مهارتی دارای رسالت‌های جدیدی بوده و در این معاونت جدید با همبستگی و همکاری‌های فراوان می‌توانیم به دستاورد‌های بسیار شگرفی دست پیدا کنیم تغییر و تحولات بسیار بزرگی بر اساس سند تحول و تعالی در دانشگاه در حال انجام است که این تحولات در حوزه مدارس هم مانند سایر بخش‌های دانشگاه انجام می‌شود.

فاطمه حمیدی‌فر افزود: شبکه دانشی قرار است از کودکستان تا استاد (تاک) در مجموعه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد تا از جزیره گرایی و مجزا بودن خارج شویم. ارتقای فرایند‌های آموزشی را باید به‌روز کنیم و منبعث از قرآن کریم و منابع معتبر اسلامی در منابع علوم انسانی به‌ویژه در رشته‌های تعلیم و تربیت علوم اسلامی اتفاق بیفتد.

وی مطرح کرد: از مهرماه سال تحصیلی جاری ۱۵ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی را در ۱۵ استان استارت زدیم که در حال جانمایی هستند و دو معاون در این دانشکده‌ها در نظر گرفته شده‌اند، فارغ‌التحصیلان این دانشکده‌ها معلمین مدارس سما در کشور خواهند شد و با موفقیت باید معلمان بالقوه در آموزش و پرورش باشند تا با مدل‌های جدید آموزشی و تربیتی در مدرسه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تربیت نیروی‌های کارآمد و فعال بتوانیم مشکلات جامعه را حل کنیم.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خدمات نورمحمد علی پور قدردانی و حکم سرپرستی سیدنجم‌الدین میرگوشه به وی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته