دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1402 - 08:50

افشاری: قطب دانشجویی در صنایع فعال‌‌تر می‌شود

افشاری: قطب دانشجویی در صنایع فعال‌‌تر می‌شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس عنوان کرد: برای همواره کردن مسیر آینده شغلی دانشجویان در بازار کار، قطب دانشجویی در صنایع براساس رشته‌های تحصیلی فعال‌تر می‌شود.
کد خبر : 883053

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در نشست با وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس با هدف توسعه و ایجاد ارتباط پایدار با شهرستان و منطقه در راستای اجرای طرح پویش اظهار کرد: مهارت‌آموزی نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارد و باید در راستای پیشرفت دانشجویان در مسیر تحصیل و اشتغال براساس سند تحول دنبال انجام یکسری فعالیت‌ها و مأموریت‌هایی باشیم تا مسائل صنفی کشور را ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: شهرستان قدس صنعتگران بسیار فعالی دارد و موفق شدیم یک ارتباط پایداری بین صنعت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برقرار کردیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با تأکید بر ضرورت تأمین سرمایه انسانی موردنیاز صنایع منطقه‌ای و تمرکز در دوره کارآموزی و هدایت دانشجویان در دانشگاه در راستای اشتغال عنوان کرد: امروز صنایع مختلف این شهرستان در دانشگاه حضور داشتند و باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت پایدار‌تر برقرار شود.

افشاری متذکر شد: دانشجویان نسل امروزی در بستر ناامیدی مانده‌اند و رسانه‌های معاند در تلاش برای ایجاد ناامیدی و سیاه‌نمایی برای جوانان ما دارند و تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند، در حالی که واقعیات جامعه چنین نیست و باید در مباحث فرهنگی و شغلی برای همواره کردن مسیر آینده شغلی دانشجویان در بازار کار، قطب دانشجویی در صنایع براساس رشته‌های تحصیلی فعال‌تر می‌شود و دانشجویان را در مسیر مهارت‌آموزی و تأمین نیاز صنایع در بخش نیروی انسانی ماهر قرار دهیم تا دانشجویان مهارت‌های مختلف را در صنایع کسب کنند.

وی متذکر شد: در جامعه مباحث فرهنگی حساسیت بسیار بالایی داشته و دشمن تلاش دارد جوان را به مسیر پوچ‌گرایی هدایت کند؛ بنابراین باید با ایجاد آرامش برای نسل جوان امید و پویایی را به جمع دانشجویان منتقل کنیم و نیروی کار جوان و کارشناس مهارتی برای شرکت‌ها و صنایع که برای آنها دارای اهمیت بسیار بالایی است، آماده کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: مقرر شده برای توسعه سرمایه انسانی، نمایشگاه صدرا را ایجاد کنیم که صنعتگران به نمایش دستاورده‌های خود بپردازند و دانشجویانی که می‌خواهند براساس نیاز‌های اشتغال صنایع در این حوزه‌ها فعال شوند در این رویداد ارتباط با صنعتگران را ایجاد کنند و درراستای اجرای طرح پویش به‌عنوان بورس علاوه بر تحصیل در دانشگاه در صنایع فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته