دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1402 - 09:49

راه‌اندازی نخستین سکوی گوهرسنگ‌ها از تأمین تا توزیع در دانشگاه آزاد شهید سلیمانی

راه‌اندازی نخستین سکوی گوهرسنگ‌ها از تأمین تا توزیع در دانشگاه آزاد شهید سلیمانی
مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس ایران از راه‌اندازی نخستین سکوی گوهرسنگ‌ها از تأمین تا توزیع در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
کد خبر : 884017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احد علیخانی مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس ایران در حاشیه بازدید از مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ظرفیت‎‌های استان کرمان در حوزه معادن اظهار کرد: با توجه به گردش مالی جهانی تجارت گوهرسنگ‌ها، راه‌اندازی نخستین سکوی گوهرسنگ‌ها از تأمین تا توزیع در این دانشگاه که یکی از تأکیدات رئیس جمهور است باعث افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در صنعت و تجارت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می‌شود.

وی افزود: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در راستای راه‌اندازی مرکز تحقیقات معدنی و صنعتی با توجه به ظرفیت‌های این استان یک ضرورت است. باید از موازی کاری در بحث صنعت و اکتشافت معدنی پرهیز تا سرمایه‌های ملی حفظ شود. هرچه صنعت و دانشگاه به هم نزدیک‌تر باشند انتقال دانش و تکنولوژی سرعت گرفته و نوآوری در صنایع بیشتر می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس ایران محیط مستقل آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را مناسب برای آزمایشگاه مرجع صنعتی و معدنی جنوب شرق در بخش اکتشافات و گوهرشناسی دانست که مشارکت صنعت مس و آهن می‌تواند موجب توسعه هدفمند آن شود.

علیخانی اکتشافات نقاط امیدبخش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را در استان‌هایی که از این ذخایر برخوردار هستند را به‌عنوان اساس توسعه این صنعت بیان کرده و گفت: صنایع ملی مس ایران در انتظار افراد مدرک‌دار نیست؛ بلکه نیازمند نیرو‌های کاربردی متخصص و تحول‌گرا است، متخصصانی که بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و رقابتی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: مدیران ارشد دانشگاه و صنایع باید بدانند نزدیک کردن دو تفکر دانشگاه و صنعت نیاز به زمان دارد؛ بنابراین برای اینکه فرصت سوزی نشود و دیگر فارغ‌التحصیلان دچار این مشکل نشوند باید برنامه منسجمی را به مرحله اجرا در آورند تا فارغ‌التحصیلان متخصص و متعهد وارد جامعه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته