دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۶۴؛

اهداف و چشم‌انداز صندوق نوآوری و شکوفایی چیست؟

اهداف و چشم‌انداز صندوق نوآوری و شکوفایی چیست؟
صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تجاری‌سازی نوآوری، اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاورد‌های پژوهشی به محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و برای تحقق این اهداف، چشم‌اندازهایی را برای خود تعریف کرده است.
کد خبر : 884108

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم آن در اقتصاد کلان کشور و شکوفاسازی اقتصاد ملی جمهوری اسلامی ایران و کسب جایگاه نخست اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان در منطقه از مهمترین چشم‌اندازهای راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی است.

علاوه‌بر این، ارزش‌آفرینی برای جامعه از طریق توسعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری اقتصاد مبتنی برفناوری و صنایع پیشرفته از دیگر چشم‌اندازهای صندوق نوآوری و شکوفایی  است.

فعالیت‌هایی ازقبیل ایجاد زیر ساخت‌ها، سیاستگذاری‌ها و هدایت مناسب برای کاربردی‌کردن دانش و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی و تعاونی با ارائه پشتیبانی و حمایت مالی، جهت تحقق اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی، ضروری است که صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق این فعالیت‌ها گام برمی‌دارد.

هدایت سرمایه‌های مردمی بانکی و دولتی به سمت فناوری و صنایع پیشرفته و مشارکت با سرمایه‌های خطرپذیر خارجی بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته