دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انگلیس دسترسی کودکان زیر ۱۳ سال را به شبکه‌های اجتماعی ممنوع می‌کند

انگلیس دسترسی کودکان زیر ۱۳ سال را به شبکه‌های اجتماعی ممنوع می‌کند
گزارش‌های منتشرشده نشان از آن دارد که دولت انگلیس در حال بررسی محدودکردن دسترسی یک گروه سنی خاص از کودکان به رسانه‌های اجتماعی و اعمال ممنوعیت‌های احتمالی است.
کد خبر : 885156

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، انگلیس در حال بررسی مشکلات مربوط به تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر نوجوانان است. این کشور قصد دارد به طور جدی اثرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر این گروه سنی را بررسی کند.

گزارش بلومبرگ نیز حاکی از آن است که دولت انگلیس در حال بررسی محدودکردن دسترسی کودکان زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی و  ممنوعیت‌های احتمالی است.

با گسترش اینترنت و رشد فناوری‌های ارتباطی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان نوجوانان به طور وسیعی افزایش یافته است، اما این استفاده ممکن است تأثیرات منفی بر سلامت روان و رفتار‌های نوجوانان داشته باشد.

بیشتر نگرانی‌ها درباره تأثیرات پیام‌های رسانه‌های اجتماعی بر تصور آن‌ها از بدن، عکس‌العمل‌های اجتماعی، روابط شخصی، روانشناسی و به طور کلی سلامت روان نوجوانان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی ممکن است به افزایش پرخاشگری، افسردگی، استرس و اضطراب در نوجوانان منتهی شود.

انگلیس با همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه روانشناسی و رسانه قصد دارد یک مشاوره جدید برگزار کند. در این مشاوره، اثرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر تفکر و رفتار نوجوانان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هدف از این مشاوره، پیدا کردن راه‌حل‌ها و سیاست‌های مناسب برای مقابله با تأثیرات منفی این نوع تکنولوژی‌ها بر نوجوانان است.

از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در زندگی روزمره نوجوانان ایفا می‌کنند، ضرورت وجود یک برنامه با اهداف بلند مدت و منسجم برای حمایت از سلامت روانی این گروه سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مشاوره می‌تواند اقداماتی را مشخص کند که به کمک آگاهی بخشی، آموزش مبتنی بر شواهد علمی و همکاری با خانواده‌ها و مدارس، بهبود رابطه نوجوان با رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

بدین ترتیب انگلیس در سال میلادی آینده پس از معرفی قوانین ایمنی آنلاین جدید با تمرکز بر کودکان و حذف محتوای غیرقانونی، اقدامات بیشتری را برای محافظت از نوجوانان در برابر خطرات رسانه‌های اجتماعی در سال جدید بررسی کند. قانون ایمنی آنلاین پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و آلفابت را ملزم می‌کند تا کنترل‌های مربوط به محتوای غیرقانونی و اقدامات کنترل سن را تقویت کنند. برهمین اساس پلتفرم‌های اصلی از جمله اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت موظف هستند به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه دسترسی ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته