دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1402 - 16:16

رویداد صدرا به ورامین آمد/ آمادگی دانشگاه آزاد برای آسیب‌شناسی مشکلات صنعت

رویداد صدرا به ورامین آمد  آمادگی دانشگاه آزاد برای آسیب‌شناسی مشکلات صنعت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک اعلام کرد که این دانشگاه با ظرفیت ۸ هزار دانشجو آمادگی کامل برای همکاری با ارگان‌ها در زمینه آسیب‌شناسی مشکلات صنایع، شرکت‌ها و تأمین نیروی کار ماهر را دارد.
کد خبر : 885876

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌افزایی و نحوه برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک با حضور اعضای هیئت‌رئیسه این واحد دانشگاهی، رؤسای ادارات صمت شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک و مدیران تعدادی از شرکت‌ها و صنایع مهم منطقه‌ای برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک در این نشست با تأکید بر ضرورت ارتباط مؤثر صنعت با دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد از آموزش‌های نظری به سمت مهارت‌آموزی و مهارت‌محوری در راستای تأمین نیروی کار ماهر موردنیاز منطقه اقداماتی را آغاز کرده است.

کیان پهلوان افشاری بیان کرد: این تغییر رویکرد با تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی آغاز شده و ضمن برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های گوناگون ازجمله طرح پویش با هدف تربیت منابع انسانی ماهر و کارآمد برای صنایع گام برمی‌دارد.

وی با تأکید بر ایجاد بستر اشتغال دانشجویان و تسریع در فرآیند جذب دانشجویان در صنعت یادآور شد: اجرای طرح پویش ازجمله راهکار‌های مؤثر برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، آموزش بسترساز اشتغال و معرفی منابع انسانی ماهر به صنایع منطقه است که این مهم از طریق جایگزینی آموزش حافظه‌محور با آموزش‌های مهارتی و به کمک خبرگان و متخصصان شاغل در صنایع و شرکت‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک تبیین کرد: این دانشگاه با توجه به اعضای هیئت علمی مجرب و توانمند در حوزه‌های تخصصی مختلف و با توجه به ظرفیت ۸ هزار دانشجو، آمادگی کامل برای همکاری با صنایع در زمینه آسیب‌شناسی مشکلات صنایع و شرکت‌ها و تأمین نیروی کار ماهر را دارد و در این راستا، برگزاری رویداد صدرا می‌تواند نقطه‌ عطفی در عرصه تعامل بین صنعت با دانشگاه در زمینه‌های مختلف باشد.

به گزارش آنا، در این نشست مدیران شرکت‌ها و صنایع منطقه با ابراز خرسندی از دغدغه مسئولان دانشگاهی نسبت به امر مهم اشتغال از برگزاری «رویداد صدرا» با هدف معرفی فرصت‌های شغلی منطقه به دانشجویان استقبال کرده و به بیان نقطه‌نظرات، مشکلات و کمبود‌های خود در زمینه جذب نیروی متخصص در بخش صنعت و خدمات پرداختند. 

نمایشگاه صدرا دی‌ امسال به‌منظور ارتباط صنعت با دانشگاه، با حضور صنایع و شرکت‌های مختلف و دانشجویان مستعد و توانمند در این دانشگاه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت پیش آمده برای ارتباط‌گیری با حوزه‌های کاری و نیاز شرکت‌های مختلف بهره‌مند شده و شغل آینده خود را پس از این رویداد آغاز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته