دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه تهران در گرامیداشت روز زن:

جذب هیئت علمی خانم با صلاحیت علمی انجام می‌شود نه نگاه جنسیتی! / ۵۷ درصد خانم هیئت علمی دانشگاه تهران شدند

جذب هیئت علمی خانم با صلاحیت علمی انجام می‌شود نه نگاه جنسیتی!   ۵۷ درصد خانم هیئت علمی دانشگاه تهران شدند
رئیس دانشگاه تهران گفت: نقش آفرینی زنان در جامعه بسیار موثر است، ۵۷ درصد خانم جذب هیئت علمی کرده و در این زمینه جنسیت را مدنظر قرار نداده‌ایم، بلکه صلاحیت علمی را مورد توجه قرار داده‌ایم.
کد خبر : 888609

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمقیمی رئیس دانشگاه تهران در نکوداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن و تجلیل از مقام والای مادر که هم اکنون (سه شنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۲) در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، ضمن تبریک میلاد روز زن اظهار کرد: نقش بانوان در عرصه مدیریتی و هیئت علمی و دانشجویی رو به افزایش است، نسبت دانشجویان خانم نسبت به آقایان چند سالی است که پیشی گرفته است.

وی افزود: دائما می‌شنویم که غربی‌ها به ما توصیه می‌کنند باید نقش بانوان در کشور‌های اسلامی رعایت شود و ارتقا پیدا کند، اولین پیام ما به آن‌ها این است که تاریخ تمدنی و مکتب الهام بخش اسلام در این زمینه پیشگام بوده است و غربی‌ها چند سال اخیر تصمیم گرفتند نقش زنان را پاس بدارند، البته روش آن‌ها کاملا غلط است.

مقیمی تصریح کرد: ممکن است تدابیر نادرستی در نقش آفرینی زنان طی دهه‌های اخیر بکار گرفته شده است و آن‌ها به حاشیه رانده شده اند که باید این روند را بهبود ببخشیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: از سال‌های گذشته مجتهد بانو داریم که نمونه آن بانوی اجتهاد امین است و به بالاترین سطح اجتهاد دینی رسیده است.

مقیمی گفت: با نقطه مطلوب الگوی اسلامی که حضرت زهرا هستند، فاصله زیادی داریم، اما باید نسبت به تبلیغات سوظن بی توجه باشیم.

وی اضافه کرد: نقش آفرینی زنان در جامعه بسیار موثر است و طی ۲ سال مدیریتی که داشتیم ۲۲۹ نفر جذب هیئت علمی داشته ایم که ۱۳۷ از آن‌ها خانم بوده اند، یعنی نشان‌دهنده این است که ۵۷ درصد خانم جذب هیئت علمی کرده ایم و در این زمینه جنسیت را مدنظر قرار نداده ایم، بلکه صلاحیت علمی را مورد توجه قرار داده ایم.

مقیمی افزود: باید کیفیت حضور زنان را در جامعه ارتفا ببخشیم نه اینکه تعداد را افزایش دهیم؛ بنابراین بهترین اسطوره مقام والای حضرت زهراست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته