دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

فناوری‌های ۲۰۲۴ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

فناوری‌های ۲۰۲۴ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
روند پیش‌بینی‌شده و تحولات مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر در ۲۰۲۴ نشان می‌دهد فناوری‌هایی مانند توربین‌های بادی فراساحلی، پنل‌های خورشیدی دووجهی و ... بیش از گذشته به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر : 890222

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بیسیس، کاهش منابع طبیعی و تغییرات آب‌وهوایی در سال‌های اخیر همواره محل نگرانی بوده است و در این میان روند‌های نوظهور برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روزنه امیدی است که هم چالش‌هایی دارد و هم فرصت‌هایی را برای نوآوری ایجاد می‌کند. روند‌های پیش‌بینی‌شده و تحولات مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر در ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار گرفته است.

ظهور هیدروژن سبز

پیشرفت‌های فناوری الکترولیز: انتظار می‌رود پیشرفت در فناوری الکترولیز منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها در تولید هیدروژن سبز شود و در نتیجه، هیدروژن سبز در بخش‌های مختلف از جمله فرآیند‌های صنعتی و حمل‌و‌نقل پایدارتر می‌شود.

منابع انرژی تجدیدپذیر: هیدروژن سبز از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود و آن را به یک حامل انرژی پایدار و دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند.

تنوع بخشیدن به کاربرد‌های انرژی تجدیدپذیر: ظهور هیدروژن سبز گام مهمی در تنوع بخشیدن به کاربرد‌های انرژی تجدیدپذیر است و پتانسیل آن را در گذار گسترده‌تر به سیستم‌های انرژی پایدار برجسته می‌کند.

پیشرفت‌های انرژی خورشیدی و بادی

پنل‌های خورشیدی دو وجهی: پنل‌های خورشیدی دووجهی نور خورشید را از هر دو طرف جذب می‌کنند و امکان جذب موثرتر منابع تجدیدپذیر را فراهم می‌کنند.

توربین‌های بادی فراساحلی: انتظار می‌رود توربین‌های بادی در مقیاس بزرگ با ظرفیت گیگاوات سهم انرژی بادی-دریایی را افزایش داده و رقابت آن را با منابع انرژی سنتی بیشتر کند.

رشد ظرفیت انرژی خورشیدی: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت جهانی انرژی خورشیدی از یک تراوات تولید برق فراتر رود و بخش قابل توجهی از رشد انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص دهد.

پیشرفت در ذخیره انرژی

باتری‌های حالت جامد: راه حل‌های خلاقانه برای ذخیره‌سازی مانند باتری‌های حالت جامد در مقایسه با باتری‌های لیتیومی، چگالی انرژی بالاتر و طول عمر بیشتری را ارائه می‌دهند.

سیستم‌های ذخیره‌سازی گرانش‌محور: انتظار می‌رود توسعه سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر گرانش گزینه‌های ذخیره‌سازی پایدار و طولانی‌مدتی را فراهم کند که برای مدیریت ماهیت متناوب منابع انرژی تجدیدپذیر ضروری است.

گسترش سیاست‌های انرژی پایدار

افزایش حمایت دولت: انتظار می‌رود دولت‌ها یارانه‌ها، مشوق‌های مالیاتی و چارچوب‌های نظارتی مطلوب برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را برای تشویق پذیرش و جذب سرمایه‌گذاری افزایش دهند.

اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر در چین: چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ از هدف تولید ۳۳ درصد برق مصرفی از منابع تجدیدپذیر فراتر رود که نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجهی در انرژی‌های تجدیدپذیر است.

آگاهی مصرف‌کنندگان و رشد پلتفرم‌ها: آگاهی مصرف‌کنندگان و تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر در حال افزایش است و پلتفرم‌های دیجیتال نقش مهمی در ارتقای بهره‌وری انرژی و پایداری دارند. تمرکز فزاینده بر تنوع زیستی و اکوسیستم‌ها و نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش ردپای جهانی کربن بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته