دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران:

سرانه یک میلیارد تومانی برای انجمن‌های استانی تئاتر تخصیص می‌یابد/ میز هنر شهید آوینی در اختیار معاونت هنری قرار می‌گیرد

سرانه یک میلیارد تومانی برای انجمن‌های استانی تئاتر تخصیص می‌یابد  میز هنر شهید آوینی در اختیار معاونت هنری قرار می‌گیرد
وزیر فرهنگ پیش از آغاز تماشای نمایش تروما در تالار وحدت  در جمع خبرنگاران درباره بودجه تئاتر گفت: سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بودجه جشنواره تئاتر بیش از پنج - شش برابر شد یعنی بیش از سی‌وچهار میلیارد تومان برای جشنواره تئاتر هزینه شده است.
کد خبر : 893063

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش، ششم بهمن‌ماه پیش از آغاز تماشای نمایش تروما در تالار وحدت  در جمع خبرنگاران درباره بودجه تئاتر گفت: سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بودجه جشنواره تئاتر بیش از پنج - شش برابر شد یعنی بیش از سی‌وچهار میلیارد برای جشنواره تئاتر هزینه درحالی‌که عدد ۱۴۰۰ بیش از شش-هفت میلیارد بود.

وی در ادامه افزود: امسال هم علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای حتی پیشنهاد تعطیلی جشنواره‌های منطقه‌ای هم شد اما مصر به  برپایی بودیم که الحمدالله در چهار منطقه با استقبال خوب برگزار شد. ما الآن مشکل بودجه‌ای برای برنامه‌ها نداریم که بگوییم فلان برنامه برای بودجه برگزار نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بااینکه به‌طورکلی بودجه بخش فرهنگ کشور بالا نیست، افزود: بین تئاتر و سینما هم همیشه این نابرابری بوده اما ما تلاشمان برای حل این مسئله است. امسال از آقای سالاری خواهش کردم  که عملیاتی بودجه تنظیم شود  و رشد قابل‌توجهی هم در پیش‌بینی بودجه پیدا کرده. و از ایشان خواستم که دست باز پیشنهاد دهند و ایشان هم هنرمند محجوبی هستند و خیلی عیان مسائل را نمی‌گویند.

وی در ادامه گفت: به‌طور مثال امسال  بودجه معاونت هنری که ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیارد تومان بوده من گفتم که چهار برابر افزایش یابد و با سازمان برنامه‌وبودجه هم به توافقات خوبی هم رسیدیم. در بحث تبصره ۹ بند ه که اجرایی شد بودجه ویژه برای تئاتر گذاشتیم.

اسماعیلی اظهار کرد: ما برای انجمن‌های نمایشی در استان‌ها سرانه یک میلیارد برای هر کدام اختصاص دادیم و این هفته تخصیص پنجاه‌درصدی‌شان انجام شده کار مدیریتش هم دست خود معاونت هنری است قرارگاه شهید آوینی که تأسیس شد، میز موسیقی، تئاتر و تجسمی در اختیار خود آقای سالاری باشد و خودشان با علم و شناخت از استان‌ها این کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: قبلاً این مبلغ پنج تا ده میلیون تومان بود و این یعنی حمایت کاربردی از تئاتر  که انجام می‌دهیم. من به یاری دوستان خوبم تلاش دارم این فاصله را از بین ببریم. خدا را شکر تئاتر فجر خیلی خوب امسال پیش رفته و همه این‌ها بار ما را سنگین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته