دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۵۷۰ نفر از کارکنان ناسا بیکار شدند

۵۷۰ نفر از کارکنان ناسا بیکار شدند
آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا ۸ درصد از نیرو‌های کار خود را اخراج می‌کند.
کد خبر : 895509

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا ۸ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند و بدین ترتیب حدود ۵۳۰ کارمند این آزمایشگاه به همراه ۴۰ پیمانکار بیکار می‌شوند.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا حتی قبل از آنکه سازمان فضایی آمریکا (ناسا) وجود داشته باشد نیز فعالیت داشته و امروز مرکز پیشگام اکتشافات رباتیک این سازمان فضایی برای ماموریت‌های فراتر از زمین است.

مسائل بودجه‌ای این آزمایشگاه را مجبور به تعدیل و کاهش نیرو و هزینه‌های خود کرده است؛ آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا سال ۲۰۱۲ با هزینه‌ای ۲.۵ میلیارد دلاری مریخ‌نورد کنجکاوی را به سطح سیاره مریخ رساند تا در واقع آزمایشگاهی به شکل رباتیک برای بررسی سیاره سرخ وجود داشته باشد.

به گفته مقامات این آزمایشگاه که این خبر را بعدازظهر روز گذشته اعلام کردند، این کاهش تقریباً ۵۳۰ کارمند و ۴۰ پیمانکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مقامات آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا امروز در بیانیه‌ای گفتند: این تاثیرات در هر دو حوزه فنی و پشتیبانی آزمایشگاه رخ خواهد داد؛ اینها تنظیمات دردناک، اما ضروری هستند که ما را قادر می‌سازد تا به تخصیص بودجه خود پایبند باشیم و در عین حال به کار مهم خود برای ناسا و کشورمان ادامه دهیم.


آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا که درست در شمال لس آنجلس قرار دارد، توسط فدرال تامین مالی می‌شود، اما توسط موسسه فناوری کالیفرنیا مدیریت می‌شود. این مرکز بسیاری از پروژه‌های علمی بزرگ ناسا، مانند ماموریت‌های مریخ نورد کنجکاوی و استقامت در مریخ را رهبری می‌کند. یکی از وظایف اصلی مریخ نورد‌ها جمع آوری و ذخیره نمونه‌ها برای بازگشت به زمین است. 

بودجه پیش بینی شده برای ماموریت «ام‌اس‌آر» (MSR) نیز اخیراً افزایش یافته است. سال گذشته، یک هیئت بازبینی مستقل تخمین زد که این ماموریت در صورتی که طبق برنامه ریزی شده تا سال ۲۰۳۰ آغاز شود، ۸ تا ۱۱میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

این اعداد برخی از اعضای کنگره را که به دنبال مهار هزینه‌های ام اس آر هستند، نگران کرده؛ به عنوان مثال، مجلس سنا تنها ۳۰۰ میلیون دلار برای این ماموریت در لایحه تخصیص سال مالی ۲۰۲۴ خود اختصاص داد که کاهشی ۶۳ درصدی نسبت به بودجه اعطایی شده در سال ۲۰۲۳ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته