دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونگی پیشرفت پیام‌رسان‌های ایرانی تشریح شد

چگونگی پیشرفت پیام‌رسان‌های ایرانی تشریح شد
معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، وضعیت پیشرفت سکو‌های دیجیتال و پیام‌رسان‌های ایرانی را در نشست «حاکمیت دیجیتال به‌عنوان مبنایی برای همکاری‌های بلندمدت منطقه‌ای» تشریح کرد.
کد خبر : 898113

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد منکرسی معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست «حاکمیت دیجیتال به‌عنوان مبنایی برای همکاری‌های بلندمدت منطقه‌ای» که در کشور روسیه برگزار می‌شود، با حضور در میزگردی با عنوان «تحول دیجیتال مدیریت دولتی بر اساس راه‌حل‌های پلتفرمی»، پیشرفت‌های سکو‌های دیجیتال و پیام‌رسان‌های داخلی را تبیین کرد و اظهار داشت: پلتفرم‌های دیجیتال در گستره‌های جغرافیایی مختلف به عنوان قالب جدیدی از فناوری در اقتصاد کشور‌ها بسیار تاثیرگذارند. 

منکرسی گفت: روند شتابان پیشرفت پیام‌رسان‌های بومی و ایجاد تبادل پیام (MXB)، یکی از اصلی‌ترین ابتکارات ایران در حوزه پیام‌رسان‌هاست که تا کنون باعث مبادله بیش از دو میلیون پیام شده است.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: دسترسی مشکل به فناوری‌های پیشرفته، رقابت نابرابر با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از جمله چالش‌های کسب‌و‌کار‌های محلی دیجیتال است. در این میان، تنوع پلتفرم‌های محلی مهم‌ترین چالش کاربران نهایی است و افزایش ارزش بازار‌های محلی مهم‌ترین چالش دولت‌ها در این مسیر به شمار می‌رود.

وی تفاوت‌های فرهنگی و زبانی، استفاده از پشتیبانی، نیروی کار محلی و قوانین و مقررات محلی را از جمله فرصت‌های این سکو‌ها دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته