دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک شرکت خلاق به نتیجه رسید؛

میز آزمایشگاه سیار ساخته شد/قابل کاربرد در روستا‌ها

میز آزمایشگاه سیار ساخته شد قابل کاربرد در روستا‌ها
متخصصان یک شرکت خلاق موفق به طراحی میز آزمایشگاه سیار شدند که در مناطق روستایی و مدارس قابل کاربرد است.
کد خبر : 903138

 مصطفی راهوار عضو هیئت علمی دانشگاه و مدیر عامل یک شرکت خلاق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: هدف ساخت میز آزمایشگاه سیار آموزش با تاکید بر تجربه است.

وی گفت: هدف ما این است که آموزش را از تئوری به تجربه محوری و مهارت محوری انتقال دهیم. 

وی با بیان اینکه مطابق هرم آموزشی در دنیا، وقتی آموزش از تدریس به سمت تجربه سوق پیدا می‌کند، میزان یادگیری افزایش پیدا می‌کند.  

وی تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان پدیده‌ای را به شکل عملی تجربه می‌کنند یادگیری ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که معلم تدریس می‌کند و دانش آموز می‌شنود در بهترین کیفیت ۲۵ تا ۳۰ درصد یادگیری حاصل می‌شود.

راهور با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش تجربه محور و تاثیر آن در حل مسئله، ادامه داد: هدف محوری ما این است که آموزش را به سمت تجربه محوری و مهارت محوری و در نهایت حل مسئله ببریم؛ یعنی کودکان با آن چیزی که تجربه می‌کنند بتوانند مسائل مختلف در دنیای واقعی را حل کنند.

به گفته مدیر عامل این شرکت خلاق، محصولات ما مناسب سنین ۴ تا ۱۸ سال است.  

وی در توضیح محصول «میز آزمایشگاه سیار» افزود: این میز آزمایشگاه سیار میز کوچک و قابل حملی است که فضایی مانند کلاس درس را برای علم‌جویان فراهم می‌کند.

رهوار خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه در مدارسی که دانش‌آموزان امکان استفاده از آزمایشگاه را ندارند یا در مدارس روستایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: راهور از ثبت اختراع این محصول خلاق در داخل کشور خبر داد و گفت: این محصول را در داخل کشور ثبت اختراع کردیم و به دنبال ثبت اختراع بین المللی آن هستیم.

وی ادامه داد: میز آزمایشگاه سیار، فضای امن و شخصی را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد که می‌توانند کار‌های علمی، عملی و آزمایشگاهی را انجام دهد و کاربرد‌های دیگری همچون میز تحریر و کتابخانه نیز دارد.  

مدیر عامل این شرکت خلاق، عدم اطلاع رسانی را از دلایل ناشناخته ماندن میز آزمایشگاه سیار دانست و ادامه داد: میز آزمایشگاهی ما ثبت اختراع شده، اما کسی آن را نمی‌شناسد، زیرا در تبلیغات و اطلاع رسانی محدودیت داریم و شناخت مردم از این محصول کم است.  

وی همچنین از عدم حمایت مسئولین گله کرد و گفت: تا به حال هیچ حمایت دولتی نشدیم ما نیاز به حمایت داریم تا مردم به صورت گسترده بتوانند از این محصول استفاده کنند و دانش‌آزمون سود ببرند. ولی تا به حال هیچ ارگانی از ما هیچ گونه حمایتی نداشته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته