دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شنبه‌های امید و افتخار مطرح شد؛

پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم(ع) سریع‌تر به بهره‌برداری برسد/ تعدیل ترافیک بافت جنوبی حرم

پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم(ع) سریع‌تر به بهره‌برداری برسد  تعدیل ترافیک بافت جنوبی حرم
معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز در قالب پویش امید و افتخار، مسیرهای دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم را افتتاح کرد.
کد خبر : 905405

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افتتاح مسیرهای دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ماشین‌آلات سنگین عمرانی در یکصد و شانزدهمین پویش شنبه های امید و افتخار انجام شد.

بر اساس این گزارش، هزینه این پروژه 121 میلیارد تومان بوده است، با افتتاح این مسیر کاهش 705 کیلومتری پیمایش‌های اضافی و تعدیل بار ترافیکی بافت جنوبی حرم مطهر را شاهد خواهیم بود.

ی

این گزارش اضافه می‌کند، در راستای نوسازی ماشین آلات سنگین همچنین الحاق 20 دستگاه تریلر صفر کیلومتر به ناوگان ماشین آلات امروز با هدف حمل مصالح به منظور تولید و توزیع آسفالت برای پایتخت در این پویش انجام خواهد شد. هزینه این پروژه نیز 141 میلیارد تومان شده است.

این مراسم با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، هادی حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام قاضی عسگر تولیت حرم عبدالعظیم حسنی، رضا شنگی شهردار منطقه 20 و مهدی صداقتی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برگزار شد.

تا پایان اردیبهشت ماه 5 پروژه عمرانی در شهر تهران افتتاح می‌شود

مهدی صداقتی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه در طی دو سال گذشته (سال 1401 و 1402)‌ دو پروژه در منطقه 20 و در جوار بارگاه حرم عبدالعظیم حسنی آماده شده است اظهار کرد: این توفیق نصیب همکاران بنده در معاونت فنی عمرانی شده و امروز شاهد بهره‌برداری از دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی از بزرگراه شهید آوینی خواهیم بود.

وی افزود: امروز نخستین پروژه در جوار حرم عبدالعظیم حسنی به بهره‌برداری خواهد رسید و انشاءالله امسال حجم عملیاتی پروژه‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد بود.

صداقتی ادامه داد: سال گذشته 14 تقاطع بزرگراهی در شهر تهران آماده و به بهره‌برداری رسیده است که برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری، بهره‌برداری از 26 تقاطع خواهد بود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) از بزرگراه شهید آوینی گفت: افتتاح این پروژه از امروز (25 فروردین) نشان می‌دهد که مجموعه فنی عمرانی عزم خود را جزم کرده تا پروژه های بیشتری را در سال جاری به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: انشاءالله تا پایان اردیبهشت ماه 5 پروژه عمرانی در شهر تهران افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: سال گذشته در 6 ماهه اول پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسید و اکثر پروژه‌ها در 6 ماه دوم به بهره‌برداری رسید اما امسال بنای ما افتتاح پروژه‌ها از همین ابتدای سال جاری خواهد بود.

صداقتی با اشاره به زمانبندی احداث و بهره‌برداری پروژه دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی از بزرگراه شهید آوینی خاطر نشان کرد: این پروژه در سال 1402 آغاز و طی یک سال به بهره‌برداری رسید.

وی درباره شاخص‌های این پروژه گفت: این پروژه ویژگی‌هایی دارد که آن را متمایز از سیار پروژه‌ها می‌کند به طوریکه این تقاطع دسترسی کاملی را به ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی و میدان امام هادی خواهد داشت. همچنین در این پروژه از قرنیزهای بتنی استفاده شده که برای نخستین بار رقم خورده است.

سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در ادامه پروژه 6 هزار تن آسفالت توزیع و 24 عدد تیر بتنی نصب شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از شهردار منطقه 20،گفت: امروز همزمان با بهره‌برداری از این پروژه 20 دستگاه تریلر، کمپسور جهت تقویت ناوگان ماشین‌آلات سازمان فنی و مهندسی وارد این چرخه خدمترسانی می‌شود.

پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم(ع) سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

حجت‌الاسلام قاضی عسگر؛ تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی در آیین افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین که در قالب یکصدوشانزدهمین پویش امید و افتخار صبح امروز با حضور مهدی چمران، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و سایر مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه در زمان کوتاه تقدیر و تشکر می‌شود. با افتتاح این پروژه نقش مهمی در دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهد داشت و تردد زائران را تسریع خواهد کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور گفت: این مسئله باعث رونق اقتصادی خواهد شد و هر چقدر ما در بخش عمران و‌ آبادی هزینه کنیم می‌توانیم ثمرات خوبی را داشته باشیم.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه راه‌ها نقش موثری در جهت توسعه اقتصادی خواهند داشت، گفت: بسیاری از کشورها هزینه‌های بسیاری را در احداث راه‌ها و توسعه آنها می‌کنند چرا که این مسئله با رونق اقتصادی همراه خواهد بود. همچنین توسعه راهها باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب احداث و بهره‌برداری پروژه دسترسی جنوبی به حرم عبدالعظیم حسنی از بزرگراه شهید آوینی خاطر نشان کرد: از مدیریت جهادی در مجموعه شهرداری تهران، شورای شهر تهران و همه دست‌اندرکاران در اجرای این پروژه قدردانی می‌شود.

وی همچنین از مجموعه شهرداری تهران و قرارگاه خاتم‌الانبیاء خواست تا عنایت ویژه‌ای را به پروژه پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم حسنی داشته باشند تا این پروژه هر چه سریع‌تر آماده و به بهره‌برداری برسد.

چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: همه تلاش ما بر آسایش مردم است تا بتوانیم آن را با کارهای عمرانی و آبادانی فراهم کنیم.

وی افزود: خدمت به مردم و آبادانی موضوع بسیار با ارزشی است و این موضوع ناگفته نماند که خیلی از مشاغل به آبادانی و عمران وابستگی دارد.

چمران به ساخت و ساز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌سازی پایه‌های تولید اقتصادی در کشور است، البته ساختمان‌سازی باید به گونه‌ای شکل بگیرد که مقررات و قوانین آن به طور کامل رعایت شود.

رئیس شورای شهر تهران به نوسازی بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده در تهران و کشور اشاره کرد و افزود: ما در کشور شاهد تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده هستیم و با این شکل، خطر زلزله بیخ گوشمان است و چنانچه زلزله‌ای رخ دهد بسیاری از این ساختمان‌ها فرو می‌ریزند و باید این ساختمان‌ها نوسازی شوند.

وی گفت: باید ساختمان‌های محکم،‌ زیبا، و همراه با آرامش مردم بسازیم و این مسئله از هر جهتی کار شایسته و همراه با صواب خواهد بود و به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد.

چمران تصریح کرد: در مقطعی کارهای عمرانی متوقف شد و همین مسئله آسیب‌های جدی را به اقتصاد وارد کرد اما ما در این دوره از مدیریت شهری در تلاش هستیم که ساخت و ساز را رونق بدهیم. البته ساخت و ساز باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در حوزه ساخت و ساز می توانیم از مشارکت مردم استفاده و خانه‌های فرسوده را نوسازی و بازسازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته