دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد در پاسخ به آنا عنوان کرد؛

آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه‌ای اعلام می‌شود

آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال  نرخ نهایی اجراهای صحنه‌ای اعلام می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاشمان این است که نرخ گذاری قیمت اجرا‌های صحنه‌ای بنا به شرایط کمتر از یک میلیون تومان باشد و روز‌های آتی نرخ اجرا‌ها اعلام خواهد شد.
کد خبر : 907135

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی شورای معماران در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر نرخ گذاری قیمت اجرا‌های صحنه‌ای گفت: این کار را مجموعه معاونت هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌کند. من هم به تازگی اعلام کردم که بنایمان این است تا سقف قیمت‌ها را پایین‌تر از یک میلیون تومان نگه داریم.

وی در ادامه تأکید کرد: همه هم و غم ما این است که فضا‌های جدیدی برای حضور افراد علاقه‌مند در عرصه اجرا‌های صحنه‌ای ایجاد کنیم و فضا‌ها را در اختیار بخش‌های مختلفی از گروه‌های مردمی قرار دهیم و انشاءالله به زودی نیز نرخ گذاری اجرا‌های صحنه‌ای را اعلام می‌کنیم.

پروژه آسمانه هنر ایران در مجاورت پارک لاله

اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره پروژه آسمانه هنر ایران گفت: احداث یک مجموعه هنری فاخر و بی نظیر در کشورمان که همه نیازمندی‌ها و مطالبات اصحاب هنری کشور را در بخش‌های مختلف پوشش دهد، خیلی مهم است. تملک زمین و نقطه ساخت آن بسیار مهم بود این در گذر هنر شهر تهران در کنار پارک لاله قرار گرفته و یک سمتش موزه هنر‌های معاصر است و مجموعه‌های فرهنگی هنری کشور در کنار این پارک قرار دارند و یک زمین کاملا استاندارد با حمایت شخص رییس جمهور و معاون ایشان و دیگر همکاران توانستیم در اختیار قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه طراحی اولیه این پروژه با امر محمدخوانی و استاد نیرومند انجام شد، توضیح داد: در این طراحی برای همه جشنواره‌ها پیش بینی‌های لازم را داشتیم و الان پیش بینی شده که در مجموعه موزه با بیش از ۱۲۰ هزار متر بنا همزمان بتوانیم ۵ جشنواره بین‌المللی با ۵ سالن بزرگ و مجموعه‌های همایشی بزرگ و رسانه‌ای مستقل داشته باشیم. مسئله پارکینگ هم در این بخش شهر مسئله بود که چندین طبقه درنظر گرفته شده و بار ترافیکی شهر و هنرمندان را با کمک شهرداری بردارد.

اسماعیلی اظهار داشت: این مجموعه طبق زمان بندی بعد از اعلام فراخوان و انتخاب طرح برگزیده با پیش بینی جایزه ۴ میلیارد تومانی در دهه فجر انقلاب اسلامی کلید می‌خورد و تلاش داریم قبل از ۵۰ سالگی انقلاب اسلامی مراسم‌ها و جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی هنری را تحت پوشش قرار دهد.

وضعیت مسکن خبرنگاران/ ساخت شهر هنر پیگیری می‌شود

وی درباره وضعیت مسکن خبرنگاران گفت: آقای پوراحمدی مسئول این بخش است در دولت هم دکتر مخبر به بنده و مهندس بذرپاش دستور دادند که کمیته ویژه‌ای تشکیل دهیم تا ان‌شاءالله با تسهیلات بسیار ارزان و در عین حال متناسب این مجموعه‌ها در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن قرار بگیرد. ما کار ساخت شهر هنر را تابستان امسال شروع کنیم و الحمدلله کار به قوت جلو می‌رود. مجموعه جدیدی را هم در چند نقطه در حال پیگیری هستیم همه اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و اصحاب قرآن برایشان پیش بینی ساخت مسکن صورت گرفته است. بنا داریم کلید‌ مسکن‌ها را تا پایان نیمه ول سال ۱۴۰۴ به هنرمندان تحویل دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته