دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین نخستین ماهواره پهن باند مدار متوسط را پرتاب کرد

چین نخستین ماهواره پهن باند مدار متوسط را پرتاب کرد
کشور چین نخستین ماهواره ارتباطی پهن باند مدار متوسط خود را پرتاب کرد و تصمیم دارد منظومه ماهواره‌ای در این مدار مستقر کند.
کد خبر : 910520

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین یک موشک حامل لانگ‌مارچ را برای استقرار یک ماهواره جدید از مرکز پرتاب ماهواره «شیچانگ» (Xichang) در استان سیچوان در جنوب غربی چین به فضا پرتاب کرد.

این ماهواره که «اسمارت‌اسکای‌نت» (Smart SkyNet-1 0) نام دارد، اولین ماهواره ارتباطی چین در مدار متوسط زمین است.

این سایت نخستین مأموریت پرتاب خود را در سال ۱۹۸۴ انجام داد، به این معنی که چهل سال طول کشید تا به دویستمین ماموریت خود دست یابد.

در هشتم آوریل سال ۱۹۸۴، یک موشک حامل لانگ‌مارچ که حامل ماهواره ارتباطی آزمایشی دانگ‌فنگانگ‌ بود، از سایت فضایی به سوی مدار پرتاب شد و ماهواره را با موفقیت در فضا مستقر کرد و نخستین مأموریت پرتاب را در این مکان به ثبت رساند.

سایت پرتاب از آن زمان به طور مداوم در صنعت هوافضای چین با چندین ماموریت پرتاب برجسته شامل موشک‌های حامل، ماهواره‌ها و سایر فضاپیماها، مانند چانگ‌ای‌۱، کاوشگر ماه و نخستین ماهواره بیدو مشارکت داشته است.

این ماموریت پانصدوبیست‌امین پرواز سری موشک‌های حامل لانگ مارچ را رقم زد.

ماهواره مذکور به منظور ارائه خدمات اینترنت پهن‌باند در مناطق دورافتاده و روستایی چین به کار می‌رود و ۵ هزاز و۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، توانایی انتقال پهنای باند بالا را داراست. هدف اصلی از اجرای این پروژه، ارائه خدمات ارتباطی به مناطقی است که قادر به دسترسی به اینترنت پهن‌باند نیستند.

 به گفته متخصصان چینی، ماهواره مذکور می‌تواند تا ۲۰ سال به فعالیت خود ادامه دهد و به ادامه مستدام ارتباطات موثر در این مناطق کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته