دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 12:57

۱۰ استان در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب به مرکز دیسپاچینگ متصل می شود

۱۰ استان در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب به مرکز دیسپاچینگ متصل می شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۰ استان کشور در گام نخست و در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب، به مرکز دیسپاچینگ ملی آب متصل خواهند شد.
کد خبر : 911565

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم امینی امروز در همایش ملی بهره وری ایران در محل سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی افزود: ۱۰ استان کشور در گام نخست به مرکز دیسپاچینگ ملی آب متصل خواهند شد.

وی راه اندازی این مرکز را در بهره وری آب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مرکز به توزیع مناسب آب کمک خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کارنامه وزارت نیرو در حکمرانی مناسب بخش آب و برق را درخشان توصیف کرد که بهره وری در آن مورد تاکید جدی است.

امینی، نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های آب و فاضلاب را حدود ۶۰ هزار نفر برشمرد که به طور شبانه روز در حال تامین آب شرب و بهداشت برای مردم هستند.

وی ادامه داد: بیلان آب کشور حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب است که حدود ۹ میلیارد آن به بخش شرب و بهداشت اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خطرنشان کرد: شاه کلید موفقیت در کشور، بهره ور شدن و ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است.
وی، توجه به عامل انسانی در بهره‌ور شدن را بسیار مهم توصیف کرد که باید به آن جدی‌تر نگاه کرد.

امینی، میزان تحقق جمعیت تحت پوشش شبکه آب در پایان برنامه ششم را ۹۹.۹ درصد در بخش شهری و نزدیک به ۹۰ درصد در بخش روستایی ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تحقق بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب، طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو تشکیل شد.

امینی ادامه‌داد: با تشکیل این جهاد، جمعیت تحت پوشش روستایی که ۸۶ درصد بود با بهره برداری از پنج‌هزار روستا که به‌تازگی اتفاق افتاد به ۹۰ درصد نزدیک شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته