دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1403 - 10:26
ورزشگاه آزادی و نقش جهان به VAR ثابت تجهیز می‌شوند

ممبینی: رکن قضائی نظرش را در مورد فساد اعلام کند ما هم برخورد می‌کنیم/ وضعیت داوری‌ها بهتر شده است+فیلم

ممبینی: رکن قضائی نظرش را در مورد فساد اعلام کند ما هم برخورد می‌کنیم  وضعیت داوری‌ها بهتر شده است+فیلم
دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: وقتی رکن قضائی نظر خود را درباره فساد اعلام کند با افراد مختلف برخورد می‌شود؛ اما تاکنون موردی به ما ابلاغ نشده است.
کد خبر : 912153

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هدایت ممبینی در حاشیه برگزاری افتتاحیه کلاس آموزش VAR  اظها کرد:  پروژه VAR فوتبال ایران در مسری قرار گرفته که امروز کلاس آموزشی را برگزار کردیم تا بعدا از این داوران استفاده کنیم. ما چون می خواستیم داوران بین المللی ما حذف نشوند آنها را به کشورهای نزدیک فرستادیم و مدارکشان را دریافت کردند ولی این 25 داور در این کلاس ها آموزش می بینند و مدارک خود را دریافت می کنند.

وی در خصوص اینکه آیا لیگ آینده با این سیتم برگزار می شود گفت: فعلا در حال پیش برد برنامه هایمان هستیم و از برنامه هایی که به فیفا دادیم عقب نیستیم. امیدوارم کار به شکلی پیش برود که در فصل بعد بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم. برنامه ما این است که ورزشگاه آزادی و نقش جهان VAR داشته باشند ولی در بازی های دیگر سیستم ها را منتقل کنیم. ما از طریق فیفا و شرکت هایی که با فیفا در ارتباط هستند در پروژه ما قرار دارند. اگر شرکت توسعه رقم مد نظری که دولت برای این مهم در نظر گرفته، در اختیار ما قرار بدهد قطعا شرایط بهتر خواهد شد.

ممبینی در خصوص اینکه عنوان شد چیدمان داوری در چند هفته اخیر توسط او صورت گرفته است گفت: قبل از اینکه این مسائل به وجود بیاید کمیته صیانت تصمیم گرفت کارگروهی لیست چیدمان داوری را زیر نظر داشته باشد که من در آن کارگروه حضور دارم. در 3-4 هفته اخیر دیدید که قضاوت ها خوشبختانه خوب بوده است و این نشان می دهد این تصمیم کارگروه صیانت تصمیمی درست بوده است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص رفتارهای بازیکنان فوتبال و اینکه ایا کارگروهی برای اینگونه ناهنجاری ها تشکیل می شود یا خیر گفت: جا دارد از کمیته های قضایی فدراسیون تشکر کنم چون این نفرات افرادی موجه هستند که رای می دهند. همه آئین نامه ها قابلیت اصلاح دارند. ما به خاطر رشد فوتبال قابلیت اصلاح شدن اساسنامه ها را داریم. اگر کمیته تدوین مقررات تشخیص بدهد آیین نامه ای نیاز به اصلاح دارد این کار را انجام می دهیم.

وی در خصوص اینکه در فساد اشاره شده آیا تغییراتی در نتایج لیگ ما صورت گرفته است یا گفت: طبعا مسائل فوتبالی باید طبق اساسنامه فدراسیون و در این فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد و هر برنامه ای به ارکان قضایی ما ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته است. این پرونده اخیر در یک رکن قضایی خارج از فوتبال تشکیل شده و بازپرس برخی افراد را خواسته و هنوز آرای قطعی صادر نشده است. وقتی دادسرا نظر خود را اعلام کند برخورد می شود ولی تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته