دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1402 - 20:57

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا
گذراندن تفریحات تابستانی در یک کشور جدید همیشه پر از تجربه‌های جدید است و احتمالا بازدید از پارک‌های ملی نیز یکی از برنامه‌هایی است که طبیعت‌دوستان در لیست تفریحات خود قرار می‌دهند.
کد خبر : 873329

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گذراندن تفریحات تابستانی در یک کشور جدید همیشه پر از تجربه‌های جدید است و احتمالا بازدید از پارک‌های ملی نیز یکی از برنامه‌هایی است که طبیعت‌دوستان در لیست تفریحات خود قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب تصمیم داریم به معرفی پربازدیدترین پارک های ملی دنیا بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بدانید کدام کشورها پربازدیدترین پارک های ملی را دارند.  این مطلب با اقتباس از مطلب وبلاگ آموزشی گروه مهاجرت مون ایمیگریشن نوشته شده است.

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا

پارک‌های ملی آمریکا مجموعه‌ای محافظت شده از برخی از خیره‌کننده‌ترین و متنوع‌ترین مکان‌های زمین شناسی در جهان هستند و کوه‌های مه آلود، آبفشان‌های منشوری، سواحل زیبا و مناره‌های سر به فلک کشیده در این پارک‌ها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. شگفت انگیزترین پارک های ملی جهان را می‌توانید در آمریکا مشاهده کنید و در ادامه به برخی از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا در امریکا اشاره می‌کنیم. (برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کانادا به این مطلب مراجعه کنید.)

پربازدیدترین پارک ملی دنیا: 1. پارک ملی کوهستان‌های گریت اسموکی

یکی از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا، پارک ملی کوهستان‌های گریت اسموکی (Great Smoky Mountains National Park) در آمریکا است. این پارک که یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی نیز هست، سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و به عنوان جواهر پارک‌های شرقی ایالات متحده شناخته می‌شود.

کوه‌ها جنگل‌ها و نهرهای قدیمی جلوه‌ی زیبایی به این پارک داده‌اند و می‌توان گله‌های گوزن که آزادانه در پارک پرسه می‌زنند را مشاهده کرد. بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل پاییز است که شاخ و برگ‌های درخشان درختان به خوبی دیده می‌شود و می‌توان از زیبایی برگ‌های پاییزی به وجد آمد. (برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای آمریکا به این مطلب مراجعه کنید.)

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا: 2. پارک ملی گرند کنیون

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon National Park) یکی دیگر از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا در آمریکا است که زیبایی و عظیمت بی‌نظیر آن زبانزد است. این پارک یکی از عجایب بزرگ جهان محسوب می‌شود و سالانه افراد زیادی از این پارک بازدید می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی برتر جهان، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر است که هوا خنک‌تر است.

پربازدیدترین پارک ملی دنیا: 3. پارک ملی زایان

پارک ملی زایان (Zion National Park) سومین پارک ملی پربازدید در آمریکا است که وسعت زیادی دارد و همچنان یکی از زیباترین پارک های ملی جهان شناخته می‌شود. بهترین فصل برای بازدید از این پارک ملی، بهار و پاییز است. این پربازدیدترین پارک ملی دنیا به دلیل وسعت زیاد، یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های ملی است. اگرچه پارک واقعا زیباست و موقعیت‌های تفریحی زیادی دارد اما همه‌ی مسیرها معمولا مملو از گردشگران هستند و چشم‌اندازها شلوغ است.

اگر ترجیح می‌دهید از شلوغی‌ها به دور باشید، بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی در طول پاییز است تا شاخ و برگ‌های تماشایی را با حضور تعداد کمتری بازدیدکننده مشاهده کنید.

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا: 4. پارک ملی کوه راکی

پارک ملی کوه راکی (Rocky Mountain National Park) یکی دیگر از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا و آمریکا است که در قلب کوه راکی در محدوده‌ی کلرادو قرار دارد. این پارک ملی بزرگ شامل مناظر کوهستانی خیره‌کننده است و یکی از بهترین پارک های ملی در جهان شناخته می‌شود. این پارک میزبان تنوع بی‌نظیری از حیات وحش از جمله گوزن، آهو، خرس سیاه، شیرکوهی و غیره است.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر است که می‌توانید برای تماشای زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت به آنجا بروید.

پربازدیدترین پارک های ملی جهان: 5. پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا (Acadia National Park) یکی دیگر از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا است که در امتداد سواحل صخره‌ای ساحل مین قرار دارد. این پارک ملی زیبا با کوه‌های گرد، دریاچه‌های درخشان، خط ساحلی ناهموار و جنگل‌های پر از جاده و مسیرهای سنگی قدیمی یک گنج واقعی است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل پاییز است که نمایش درخشان شاخ و برگ‌های پاییزی برگزار می‌شود.

پربازدیدترین پارک های ملی جهان: 6. پارک ملی یوسیمیتی

یوسیمیتی (Yosemite National Park) به عنوان ششمین پارک در لیست پربازدیدترین پارک های ملی دنیا قرار دارد که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این پارک علیرغم شلوغی در فصل تابستان، یکی از شگفتی‌های طبیعت است و زیبایی بی‌نظیری را می‌توانید در ان مشاهده کنید. بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی، خارج از فصل است. به این ترتیب می‌توانید برای پرهیز از شلوغی تابستانی، در پاییز یا بهار از این پارک بازدید کنید.

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا

پربازدیدترین پارک های ملی جهان: 7. پارک ملی یلو استون

Yellowstone National Park یک پارک ملی کاملا دیدنی و جادویی است. منظره‌ای پر از نظر زیبایی طبیعت بی‌نظیر است و بعلاوه دیزنی لند پارک‌ها با فودکورت، فروشگاه‌های سوغاتی، دهکده‌های تفریحی و غیره تکمیل می‌شود. البته احتمالا برای ورود به پارک با ترافیک خیابانی شدید مواجه شوید اما در خارج از فصل می‌توانید بازدید راحت‌تری از این نمونه از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا داشته باشید.

پربازدیدترین پارک های ملی جهان: 8. پارک ملی جاشوآ تری

پارک ملی جاشوآ تری (Joshua Tree National Park) یکی دیگر از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا در آمریکا است که به عنوان یادمان ملی ایالات متحده بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرد. این پارک محل فیلمبرداری فیلم‌های هالیوودی زیادی بوده و اکنون نیز برای عکاسان یک لوکیشن محبوب است. این پارک علیرغم ازدحام جمعیت، هنوز هم فضاهای زیادی برای کاوش در مناظر جادویی صحرا دارد.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی در ماه‌های سرد سال است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در فصل پاییز و زمستان به این پارک ملی جذاب بروید.

پربازدیدترین پارک های ملی جهان: 9. پارک ملی دره کویاهوگا

پارک ملی دره کویاهوگا (Cuyahoga Valley National Park) سالانه میزبان بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا است. این پارک به عنوان یکی از پربازدیدترین پارک های ملی دنیا، مکانی عالی برای گذراندن یک روز در طبیعت و غوطه‌ور شدن در زیبایی‌های آن است. البته بهتر است در فصل پاییز از این پارک بازدید کنید که شاخ و برگ‌های درختان پاییزی جلوه‌ی زیبایی به این پارک ملی داده‌اند.

پربازدیدترین پارک های ملی دنیا: 10. پارک ملی گلیشر

پارک ملی گلیشر یا گلاسیر (Glacier National Park) یکی از ده پربازدیدترین پارک های ملی دنیا در آمریکا است. این پارک کوهستانی به خاطر مناظر زیبا و خیره‌کننده و یخچال‌های طبیعی بسیار محبوب است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی فصل پاییز و تابستان است.

موسسه مهاجرتی مون ایمیگریشن

مهاجرت به آمریکا و کانادا برای کسانی که به دنبال پیشرفت‌های فوق‌العاده در زندگی خود هستند، یک فرصت استثنایی است. گروه مهاجرتی مون ایمیگریشن سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند و می‌تواند شما را برای اخذ ویزای کانادا یا آمریکا، اخذ ویزای کاری، ویزای تجاری، ویزای استارتاپ و غیره در این کشورها همراهی کند. برای حرکت به سوی رویاهای خود با مشاوران موسسه مهاجرتی مون ایمیگریشن تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته