دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1402 - 22:05

بهترین نوع کابینت آشپزخانه در سال 1402 چه مدلی است؟

بهترین نوع کابینت آشپزخانه در سال 1402 چه مدلی است؟
بهترین نوع کابینت آشپزخانه باعث ایجاد جلوه ای فوق العاده به آشپزخانه و البته کارایی عالی خواهد شد. استفاده از متریال با کیفیت به همراه طرحی خوب در این کابینت ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. آیا شما هم به فکر تعویض کابینت یا سفارش آن برای منزل جدید خود هستید؟
کد خبر : 873537

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهترین نوع کابینت آشپزخانه باعث ایجاد جلوه ای فوق العاده به آشپزخانه و البته کارایی عالی خواهد شد. استفاده از متریال با کیفیت به همراه طرحی خوب در این کابینت ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. آیا شما هم به فکر تعویض کابینت یا سفارش آن برای منزل جدید خود هستید؟

انواع کابینت آشپزخانه چه هستند؟

ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که انواع مختلف کابینت ها در بازار کدامند و چه نوعی امروزه بیشتر استفاده می شود. با این حال باید بیان کنیم که در حال حاضر دو نوع کلی کابینت از نظر طراحی و متریال در بازار وجود دارند: مدرن و کلاسیک. هر کدام از این دو بخش با مواد مختلف ساخته می شوند که حرف اول در انتخاب آن ها را سلیقه و البته هماهنگی با دکوراسیون دیگر منزل خواهد زد. در این قسمت تعدادی از انواع ترند و رایج کابینت ها در بازار را معرفی کرده و با آن ها آشنا خواهیم شد.

  1. کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف (تخته فیبر تراکم متوسط) یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه های مدرن است.MDF متشکل از الیاف چوب فشرده و رزین، جایگزین مقرون به صرفه ای برای کابینت های تمام چوب است. سطح یکنواخت کابینت های ام دی اف برای پوشش ها و رنگ های مختلف مناسب است. همچنین ساختار متراکم این نوع از چوب احتمال تاب برداشتن یا ترک خوردن را در طول زمان کاهش می دهد. با اینکه ام دی اف یکی از بهترین نوع کابینت در بازار به شمار می آید اما می توان معایبی را نیز در آن مشاهده کرد. ام دی اف در مقایسه با چوب خالص بیشتر مستعد تورم و آسیب ناشی از رطوبت است. البته باید بیان کنیم که ممکن است در برابر ضربه های سنگین نیز مقاوم نباشد.

 

بهترین نوع کابینت آشپزخانه در سال 1402 چه مدلی است؟

  1. کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت های های گلاس دارای روکشی براق و منعکس کننده نور هستند که با استفاده از ورق های براق روی سطح کابینت ساخته می شوند. این پوشش ظاهری مدرن و لوکس به آشپزخانه می بخشد و جذابیت زیبایی آن را افزایش می دهد. سطح بازتابنده کابینت ها به تابش نور در اطراف آشپزخانه کمک می کند و آن را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد. سطح صاف کابینت به راحتی پاک و نگهداری می شود و به حداقل تلاش برای تمیز کردن نیاز دارد.

 البته بهتر است این را بدانید که لک و اثر انگشت روی این کابینت ها بیشتر دیده می شود و همچنین به دلیل فرآیندهای تولید تخصصی و مواد درگیر، گران تر از روکش های دیگر مانند ام دی اف در نظر گرفته می شوند. البته باید صفحه این کابینت ها با کیفیت بالا ساخته و انتخاب شود زیرا هر لک و برآمدگی در آن به راحتی دیده می شود.

 

  1. کابینت های آشپزخانه ممبران

 

کابینت آشپزخانه ممبران یکی از بهترین نوع کابینت آشپزخانه هستند که ظاهر کلاسیک داشته و با انواع چوب ها مانند ام دی اف، نئوپان و چوب های طبیعی ساخته می شود. با این حال یک تفاوت در این جا وجود دارد که در زمان اتمام صفحات کابینت بعد از پاک کردن گردوغبار و سمباده کشی یک لایه PVC روی آن کشیده می شود.

کابینت های ممبران دارای مجموعه ای از رنگ ها، الگوها و بافت ها هستند که به صاحبان خانه اجازه می دهد تا با سبک و دکوراسیون دلخواه خود مطابقت داشته باشند. همچنین مواد PVC در برابر رطوبت، لکه‌ ها و ضربه‌ های جزئی مقاومت نشان می‌ دهد و این کابینت‌ ها را برای آشپزخانه‌ هایی که ممکن است رفت و آمد در آنها زیاد باشد، مناسب می‌ سازد. با این حال گرمای بیش از حد می تواند به طور بالقوه باعث شود که پوشش PVC از بستر MDF جدا شود و منجر به آسیب به کابینت شود.

 

  1. کابینت های تمام چوب آشپزخانه

 

شاید بتوان گفت بهترین نوع کابینت آشپزخانه از دیرباز تا به امروز، نوع تمام چوب است. این کابینت ها از انواع مختلف چوب مانند بلوط، افرا، گیلاس و غیره ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. کابینت های چوبی ظاهری طبیعی و ظریف به آشپزخانه ها می بخشد و فضایی گرم و دلپذیر را فراهم می کنند. این کابینت ها بسیار مستحکم هستند اما به دلیل استفاده از چوب طبیعی در آن ها نیاز به مراقبت به صورت دوره ای دارند. همچنین استفاده از آنها برای مناطق مرطوب توصیه نمی شود. زیرا ممکن است باعث ایجاد قارچ، کپک و حشرات علاقه مند به چوب شود.

 بهترین نوع کابینت آشپزخانه در سال 1402 چه مدلی است؟

روش های انتخاب کابینت متناسب منزل ما

 

انتخاب یک کابینت ایده آل شامل در نظر گرفتن چندین فاکتور کلیدی است. ابتدا فضای موجود خود را برای تعیین اندازه و چیدمان کابینت ارزیابی کنید. سپس مشخص کنید ویترین بیشتر نیاز دارید یا شلف. عملکرد مهم است، بنابراین در صورت نیاز کابینت هایی با قفسه یا کشوهای قابل تنظیم انتخاب کنید.

حال باید بین طرح های مختلف از کلاسیک تا نئوکلاسیک و مدرن یا طرح های ساده منحصر به فرد یکی را انتخاب کرده و بعد از آن نیز چوب مناسب با طرح را سفارش دهید. حال باید یراق آلات مناسب با کابینت را انتخاب کنیم که معمولا باید به زیبایی و بعد از آن کیفیت و هماهنگی با کابینت توجه کرد. البته بودجه نیز بسیار مهم است. برای تعادل بین کیفیت و هزینه درباره برندهای معتبر تحقیق کنید و نظرات را بخوانید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

نیودیزاین انتخابی مناسب برای بهترین نوع کابینت

حال که اطلاعات کامل درباره انتخاب بهترین نوع کابینت برای آشپزخانه  را دانستیم، دغدغه بعدی انتخاب یک تولید کننده عالی برای ساخت کابینت با کیفیت بالا است. مجموعه نیودیزاین این امکان را برای شما فراهم کرده است تا کیفیت را به همراه زیبایی و البته قیمت مناسب در یک مجموعه با هم داشته باشید. ما در نیودیزاین از طراحی و انتخاب متریال مناسب تا ساخت و اجرا همراه شما هستیم تا آشپزخانه را کاملا مطابق با سلیقه تان بسازیم. به ممبران علاقه دارید یا ام دی اف و یا های گلاس  با شماره 02144433773 تماس حاصل کنید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

سخن پایانی

اگر قصد بازسازی یا نصب بهترین نوع کابینت برای اولین بار در آشپزخانه خود را دارید، آگاهی از انواع و نحوه انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه بسیار با اهمیت است. بعد از آن باید بهترین تولید کننده در این زمینه را انتخاب کنید تا طرح انتخابی شما با کیفیت بالا آماده شود. نیودیزاین برای کابینت های شما بهترین ایده ها را دارد.

سوالات متداول

  1. بهترین متریال برای کابینت آشپزخانه کدام است؟

ام دی اف، های گلاس، ممبران و چوب طبیعی برای کابینت های آشپزخانه استفاده می شوند که بر اساس سلیقه می توان بهترین را انتخاب کرد.

  1. کدام نوع کابینت های آشپزخانه گران تر است؟

کابینت های تمام چوب معمولا قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند.

  1. کدام انواع کابینت های آشپزخانه مقاومت و استحکام بیشتری دارند؟

کابینت های ممبران و چوب طبیعی معمولا مقاومت و استحکام بیشتری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته