دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1402 - 14:19

تایلند برای چه چیز‌هایی معروف است؟

تایلند برای چه چیز‌هایی معروف است؟
وقتی به تایلند نگاه می‌کنیم دلیل محبوبیت بالای آن میان توریست‌ها را درمی‌یابیم. این کشور حاصل‌خیز که از جنوب در اقیانوس، از شمال در کوهستان‌های جنگلی و در مرکز پوشیده از شالیزار‌های برنج است.
کد خبر : 882945

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم  و فناوری آنا، وقتی به تایلند نگاه می‌کنیم دلیل محبوبیت بالای آن میان توریست ها را درمی‌یابیم. این کشور حاصل‌خیز که از جنوب در اقیانوس، از شمال در کوهستان‌های جنگلی و در مرکز پوشیده از شالیزارهای برنج است، دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی نیز هست و بیش از ۴۱۰۰۰ معبد بودیسم، از جمله معبد وات فو و وات آرون را در خود جای داده که هر ساله حدود ۱۳ میلیون بازدیدکننده از آن‌ها دیدن می‌کنند. در این مقاله مهم‌ترین دلایل محبوبیت تایلند را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چرا باید یکی از تورهای خاص فلای‌تودی به این مقصد رویایی را انتخاب کنید و در اولین فرصت این کشور رنگارنگ را ببینید.

چرا تایلند انقدر جای خاصی است؟

تایلند سرزمین جنگل‌های همیشه سبز و ساحل‌های طولانی سفید است و بیش از هزار جزیره دارد که مناظری خیره کننده هستند؛ این سرزمین که به خانه فیل‌ها معروف است زیستگاه ۱۰٪ از حیوانات کره زمین نیز هست که شامل پلنگ، ببر، نهنگ، کوسه و چند گونه از خانواده میمون‌ها می‌شود. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید هنگام انتخاب تور تایلند، بیشترین اطلاعات از مقصد خود را داشته باشید.

سواحل تایلند

با ۲۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی و بیش از هزار جزیره، دنیای آبی تایلند بدون شک جذاب‌ترین خصوصیت طبیعی این سرزمین است. شن‌های سفید، آب‌های نیلی، صخره‌های شگفت‌انگیز و درختان نخل بلند، از کوه سامویی تا کرابی ساحل‌های تایلند برای هر سلیقه‌ای جایی دارد و هر کسی می‌تواند ساحل موردعلاقه‌اش را در آن بیابد. چه علاقه‌‌مند به موج سواری و غواصی باشید یا علاقه مند به جشن‌های شبانه یا خلوت کردن در طبیعت و دور شدن از شلوغی شهر، ساحل‌های تایلند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هستند.

معابد تایلند

معابد در تایلند همه‌جا هستند و بیانگر فرهنگ، تاریخ و دین مردم این سرزمینند؛ آرامش درون این معابد نفس‌گیر است و معماری آن‌ها خیره کننده.همانطور که در محوطه معبد پرسه می‌زنید، با حکاکی‌های پیچیده، مجسمه‌های طلایی بودا و نقاشی‌های دیواری پر جنب و جوش که داستان‌هایی از متون مقدس بودایی را به تصویر می‌کشند، روبرو می‌شوید. از معبد های مهم تایلند میتوان به معبد "پناهگاه حقیقت پاتایا"،" وات فو بانکوک" و "وات رونگ خون" اشاره کرد. این معابد خارق‌العاده در مناطق خیره‌کننده‌ای مانند بالای تپه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و دارای چنان صلح و آرامشی هستند که حتی اگر مذهبی نباشید، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

غذاهای تایلندی

در فرهنگ تایلندی، غذا نقش مهمی در مناسبات اجتماعی دارد و غذا های خیابانی در این کشور به وفور یافت می‌شوند. غذاهای خیابانی نه تنها سریع درست می‌شوند و سریع خورده می‌شوند، مقرون به صرفه نیز هستند. برای قرن‌های متمادی، محلی های طبقه متوسط تایلند غذاهای خیابانی را در قایق‌های شناور سرو می‌کردند و این فرهنگ همچنان در میان مردمان تایلند رواج دارد.

اصلی ترین غذاهای تایلندی شامل کاری، سالاد و نودل است و به طور کلی، غذاهای تایلند دارای پایه غنی از سس ماهی و شیر نارگیل هستند. تایلندی‌ها اکثرا در وعده‌های غذایی خود برنج می‌خورند، مصرف برنج با انواع غذاها از جمله سس، مخلفات، سوپ و سالاد همراه است.

بازارهای تایلند

روح تایلند را می توان به راحتی در بازارهای پر جنب و جوش و غنی آن پیدا کرد. این بازارهای شلوغ هر کدام بازتابی از زندگی و فرهنگ محلی مردمان این سرزمین‌اند، از حال و هوای تپنده بازارهای آخر هفته گرفته تا جذابیت مسحورکننده بازارهای شناور بر روی آب، گشتن در بازار های تایلند به خودی خود یک سفر است. قدم گذاشتن در این بازارها مانند غوطه ور شدن در دنیایی است که در آن سنت با تجارت پیوند خورده است. حتی اگر از طرفداران خرید نیستید، این بازارها مکانی ضروری برای بازدید هستند تا حس واقعی روح تایلندی را به دست آورید.

طبیعت تایلند

جنگل ها تقریباً 32٪ از کل زمین تایلند را پوشش می دهند. این کشور از انواع زیستگاه های جنگلی مانند جنگل های همیشه سبز گرمسیری، جنگل کاج، جنگل های برگریز و جنگل های ساحلی بهره می برد؛ بیراه نیست که این کشور خانه ۲۸۵ نوع پستاندار است. پارک‌های ملی تایلند همه چیز را از آبشارها و جزیره ‌های رویایی گرفته تا کوه‌های بلند و حیات وحش فراوان دارد. با ۱۴۷ پارک ملی که از منابع طبیعی این کشور محافظت می‌کنند و برای توریست‌ها مکان هایی خلوت و آرام فراهم آورده اند، طبیعت تایلند مسحورکننده است.

مجسمه‌های بودا

مجسمه‌های بودای بزرگ یکی از نمادهای تایلند هستند و در هریک شهرهای آن حداقل یک بودای بزرگ وجود دارد. این مجسمه‌ها که در زیر نور خورشید می‌درخشند تصویری از شادی و آرامش درونی‌ای هستند که در بافت فرهنگی این کشور وجود دارد. دین ۹۵٪ مردم تایلند بودیسم است و بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر راهب در آن وجود دارد. تعجبی ندارد که گاهی از این کشور به عنوان "سرزمین بودیسم" یاد می‌شود.

فستیوال‌های تایلند

تایلند دارای یکی از بالاترین تعداد تعطیلات رسمی در جهان است و تعداد زیادی فستیوال در تعطیلات و رویدادهای مختلف این کشور برگزار می‌شود. از جادویی‌ترین این فستیوال‌ها میتوان به جشن سال نو و البته "جشن ماه کامل" اشاره کرد که هر ماه در قرص کامل ماه در بسیاری از ساحل‌های تایلند برگزار می‌شود.یکی دیگر از مهم ترین فستیوال های تایلند، جشنواره نور (Loy Krathong) است که در ماه نوامبر هر سال در کنار جشنواره فانوس های چیانگ مای یی پنگ برگزار می شود که به خاطر هزاران فانوس که به آسمان شب پرواز می کنند مشهور است.

"جشن آب" یکی دیگر از فستیوال‌های تایلند است که طی آن یک مبارزه آبی سه روزه در سراسر کشور برگزار می‌شود. جشن آب همچنین به عنوان سال نو تایلندی شناخته می شود و نمادی از تجدید در بودیسم است.

مردم تایلند

تایلند به خاطر مردم محلی فوق العاده مهمان نواز و لبخندی که همیشه بر لب دارند معروف است و بی‌دلیل نیست که این کشور به "سرزمین لبخندها" شهرت دارد. مهم نیست که از کجا آمده اید، راهنمایی بخواهید، غذا سفارش دهید، یا صرفاً شروع به مکالمه کنید، متوجه خواهید شد که مردم تایلند بسیار دوستانه و صمیمی هستند. از همین جهت سفر کردن در تایلند بسیار آسان است و مردم محلی همیشه مایل به کمک کردن توریست‌ها هستند تا آن‌ها به جایی که میخواهند برسند.

ماساژ تایلندی

نمی‌توان از تایلند صحبت کرد و درباره ماساژ تایلندی چیزی نگفت. مزیت اصلی ماساژ سنتی تایلندی توانایی آن برای کمک به تسکین دردهای عضلانی از جمله کمردرد است. تمرینات کششی می‌تواند به کاهش نقاط سفت در عضلات کمک کند و در عین حال جریان خون را بهبود بخشد.این ماساژ فواید جسمی، ذهنی و روحی بسیاری دارد و برای احساس آرامش و شادابی عالی است. نشانه هایی از طب سنتی چینی و طب آیورودا هند در ماساژ تایلندی وجود دارد و قدمت آن به ۲۵۰۰ سال می‌رسد.

از طبیعت حیرت انگیز گرفته تا بازار‌ها و مکان‌های تاریخی فوق‌العاده، سرزمین لبخند ها انقدر غنی است که احتمالا اولین سفرتان به آن آخرین نخواهد بود! شما می‌توانید برای اطلاع از تاریخ و جزئیات تورهای تایلند فلای‌تودی، به سایت و اپلیکیشن ما سر بزنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته