دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1402 - 00:02
سجادی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پیام‌های مشارکت ۴۱ درصدی؛ از اصلاح شیوه مدیریت تا مقابله با گرانی‌ها

پیام‌های مشارکت ۴۱ درصدی؛ از اصلاح شیوه مدیریت تا مقابله با گرانی‌ها
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تورم و گرانی و ضعف‌های مدیریتی از دلایل کاهش مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر محسوب می‌شوند و مسئولان باید این موضوعات مهم را خوب فهم کنند و درصدد رفع‌شان برآیند.
کد خبر : 899972

سید کمال سجادی، دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و سفیر سابق ایران در ویتنام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: در همه دوره‌ها معاندان و دشمنان تبلیغ می‌کردند که مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند و در این دوره هم شدت تبلیغات خود را چندین برابر دوره‌های پیشین کردند، طوری‌که حتی برخی گروه‌های داخلی بر این آتش هیزم بیشتری ریختند و حجم آتش کینه و دشمنی دشمنان را بیشتر کردند.

وی افزود: مشارکت این دوره هرچند 41 درصد بود اما نشان داد مردم به نظام پشت نکرده‌اند و ناامید نیستند و در شرایط سخت هم مشارکت خواهند داشت اما به هر حال باید پذیرفت مشارکت اندک بوده و همین مشارکت اندک پیام‌هایی را برای مسئولان به همراه دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: مشارکت شاید خیلی قابل قبول نیست و در برخی از حوزه‌ها انتخابات به دور دوم کشیده شده ولی به هر حال همین میزان مشارکت را هم دشمن نمی‌تواند تحمل کند. در تهران اوضاع کمی متفاوت است و جنس رأی دادن مردم تهران با دیگر نقاط کشور تفاوت دارد و مردم تهران بیشتر به لیست‌ها رأی می‌دهند. 

سجادی با اشاره به پیام‌های مشارکت کمتر از 50 درصد مردم در انتخابات اخیر گفت: مشارکت 41 درصدی پیام‌هایی را با خود به همراه دارد به ویژه وقتی آرای باطله را هم محاسبه کنیم کمی اوضاع فرق خواهد کرد. مسئولان و نمایندگان آینده مجلس و همچنین دولت باید کاستی‌هایی را که وجود دارد شناسایی و برطرف سازند تا مردم رضایت بیشتری از کارگزاران و خادمان خود داشته باشند تا در دوره بعد شاهد حضور پرشورتر مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دولت فرمودند کارهایی که انجام دادید همگی خوب و قابل قبول است اما تورم و گرانی همانند غباری است که نمی‌گذارد این اقدامات به چشم آیند. واقعیت‌ها را نباید نادیده گرفت؛ مردم تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند و همین 41 درصد هم به امید رفع مشکلات پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند و لذا امید می‌رود مجلس دوازدهم با همکاری دولت درصدد رفع مشکلات برآیند تا ان‌شاءالله در انتخابات آینده حضور پرشورتر مردم را شاهد باشیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هرچقدر مشارکت مردم بالا باشد به همان اندازه موجب تقویت نظام خواهد شد، البته بماند که بسیاری از کشورهای اروپایی رنگ مشارکت 30 درصدی را هم نمی‌بینند ولی در ایران 41 درصد مشارکت رقم خورده است. وقتی 25 میلیون نفر در انتخابات مشارکت داشته‌اند خود همین موضوع معنادار است و این نشان می‌دهد که مردم هنوز امید دارند.

سجادی با بیان اینکه مسئولان و کارگزاران باید در نوع حکمرانی اصلاحاتی را انجام دهند، اظهار کرد: وقتی مشارکت 41 درصد باشد لازم است که مسئولان به خود بیایند و امور را اصلاح کنند. تورم و گرانی مردم را اذیت می‌کند و اقتصاد ارتباط مستقیمی با آبروی مردم دارد و لذا باید این مشکل برطرف شود. الحمدالله کشوری مملو از منابع طبیعی هستیم و اگر شیوه مدیریت‌ها اصلاح شوند قطعاً اتفاقات خوبی در عرصه اقتصاد رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته