دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر علوم خبر داد؛

ضرورت حضور حداقل ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در المپیادهای ورزش فناورانه

ضرورت حضور حداقل ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در المپیادهای ورزش فناورانه
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تا کنون ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند ما انتظار داریم حداقل ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه‌ در این المپیاد شرکت کنند.
کد خبر : 910401

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در حال برگزاری است، گفت: آیین‌نامه همیار دانشجو با هدف کمک به دانشجویان اصلاح شده است، در این راستا دانشگاه‌ها از ظرفیت دانشجویان استفاده می‌کنند و در مقابل حق الزحمه آن را پرداخت می‌نمایند.

داداش‌پور با بیان اینکه وظیفه من و شما خدمت است، تصریح کرد: حفظ حرمت و کرامت دانشجویان برای خدمت رسانی بسیار حائز اهمیت است و همه ما موظف هستیم خدمتی بی منت داشته باشیم، زیرا ما خادم این مردم هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان اوقات فراغت زیادی در دانشگاه‌ها دارند که باید به صورت هدفمند از آن بهره‌برد؛ تصریح کرد: سازمان امور دانشجویان با هدف برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان اقدام به برگزاری رویداد‌های متفاوتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی یکی از برنامه‌های مهم سازمان امور دانشجویان است که در تاریخ وزارت علوم برای اولین‌بار برگزار می‌شود؛ ادامه داد: این المپیاد با هدف افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشگاهیان، ارتقای روحیه کار گروهی در بین دانشجویان، شناسایی استعداد‌های برتر و کمک به هدایت شغلی دانشجویان مستعد اجرا خواهد شد.

 داداش‌پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف ما ایجاد خلاقیت و فناوری در حوزه ورزش است، افزود: ورزش کشور با تمام پیشرفت‌هایی که دارد در حوزه فناورانه آنطور که باید رشد نیافته است و ما قصد داریم به بومی سازی ورزش فناورانه بپردازیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: ثبت‌نام المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی در سامانه ستاو از ۲۷ فروردین آغاز شروع شد و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 داداش پور با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها باید پای کار باشند تا تعداد بیشتری از دانشجویان مشغول به موضوعاتی شوند که برای آنها نشاط، رشد خلاقیت و جذابیت را به همراه دارد، اظهار کرد: توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند که بخش زیادی از آنها را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل داده‌اند؛ بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه تا کنون ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد، ثبت‌نام یک هزار و ۸۰۰ نفر تکمیل نشده است ما انتظار داریم حداقل ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در این المپیاد شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته