دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اختتامیه جشنواره ششمین فرهیختگان جوان؛

نادی: راه آموزش در دهه آینده پژوهش است/ نگاهداری: جشنواره فرهیختگان خلاقیت دانش آموزان را ارتقا می‌دهد

نادی: راه آموزش در دهه آینده پژوهش است  نگاهداری: جشنواره فرهیختگان خلاقیت دانش آموزان را ارتقا می‌دهد
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: راه آموزش در دهه آینده پژوهش است، از طریق ریاضی و علوم و ادبیات به کمک یادگیری عمیق به موفقیت می‌رسیم.   
کد خبر : 910530

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه ششمین جشنواره فرهیختگان جوان عصر امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد.

محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات گفت: مدارس فعلی ۱۶ میلیون دانش آموز را به سمت حافظه مهارتی سوق می‌دهند، در صورتی که اگر قرار باشد به دنبال رشد دانش آموزان باشیم باید راه‌های دیگر را بکار بگیریم؛ چرا که الگو‌های فعلی نمی‌تواند رشد و پیشرفت محصلان را فراهم کند.

وی افزود: محتوای دروس تنها دانش آموزان را در مدارس سرگرم می‌کند و نمی‌تواند آنها را برای ورود به بازار کار آماده کند.

نادی تصریح کرد: یادگیری اتمی یعنی دانش آموزان ذره ذره با محتوای دروس آشنا می‌شوند، اما در یادگیری سطحی دانش آموزان باید دروسی را بخواهند که از دنیای واقعی آنها فاصله دارد و این اصلا درست نیست؛ هم اکنون جای تعجب، در کلاس‌های درس خالی است.

وی گفت: در حال حاضر، دانش آموزان مطالب طوطی‌واری فرا می‌گیرند، اما در یادگیری عمیق غیر از دروس ریاضی، علوم و ادبیات قرار است تجربیات تجربی جدید کسب کنید، از نظر حیطه شناختی و فردی و اجتماعی مهارت‌ها را فرا بگیرید تا در آینده با مشکلی مواجهه نشوید.

نادی بیان کرد: راه آموزش در دهه آینده پژوهش است، از طریق ریاضی و علوم و ادبیات به کمک یادگیری عمیق به موفقیت می‌رسیم.   

جشنواره فرهیختگان خلاقیت دانش آموزان را ارتقا می‌دهد

در ادامه، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک روز دختر و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) گفت: یادگیری در دنیای امروزه امر دائمی است و سرعت علم و فناوری به اندازه‌ای زیاد است که افراد هر چند سال یکبار بی سواد می‌شوند؛ بنابراین تحقیق و پژوهش برای بروز بودن اشخاص موضوع کلیدی است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی خلاقیت را در افراد ارتقا می‌دهد، از دانشگاه آزاد اسلامی صمیمانه برای برگزاری چنین رویداد‌هایی کمال تشکر را دارم.

وی افزود: برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باید حکمرانی دانش بنیان را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته